51

Vad har hänt här då...
Framvagnen på bussen är nerplockadad och strippad, allt gick lätt som en plätt och utan problem ICQ/ab  Nu dags för lite slipning och rostskydds målning av underredet. Sen börjar det roliga att återmontera ICQ/ab Dessutom avverkat 20 mil i bubblan  ICQ/af  Ain´t life grand!

Post's attachments

Beam.JPG, 111.88 kb, 819 x 572
Beam.JPG 111.88 kb, 201 downloads since 2012-06-30 

Deluxe Bay 1977 & Type 1 1965
'If you're gonna do something, do it well and leave something witchy' - Charlie Manson

52

Hur går det här?

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

53

Det går framåt ICQ/ab tyvärr har datorn lagt av så blir inte så mycket uppdateringar tyvärr. Bilder kommer till helgen. Det har kortats och borrats fjäderpaket, och den kortade framvagnen är ihopmonterad och väntar på att lyftas i ICQ/ab

'If you're gonna do something, do it well and leave something witchy' - Charlie Manson

54

Nu kommer det äntligen några bilder ICQ/ab  Även om det absolut inte går att jämföras med vissas jobb här på forumet så känns det riktigt nice att det går framåt ganska kvickt ICQ/ab Framvagnen sitter på plats och har återmonterat bärarmar, spindlar, styrstagen servot mm ICQ/ab Är i princip bromsarna kvar samt att spruta in fett i framvagnen. Kanske inte dom bästa bilderna men enjoy!  ICQ/ab

http://www.theknockouts.com/spindle.JPG
http://www.theknockouts.com/beam.JPG

Och självklart kan man ju inte hålla sig och bara hänga på fälgen för en liten "mock up" bild haha  ICQ/ae
http://www.theknockouts.com/mockup.JPG

55

Härligt!

Den blir ju ruskigt lik min.

Fast lite finare.  ICQ/ad

56

Härligt jobbat ICQ/ab

57

Blir bra det här, när är det touchdown?  ICQ/ab

58

Nisse skrev:

Härligt!
Den blir ju ruskigt lik min.
Fast lite finare.  ICQ/ad

ICQ/ab ångrade du dig och behåller bussen ?

59

rs68 skrev:

Härligt jobbat ICQ/ab

Tack som tusan ICQ/ab

60

GB skrev:

ICQ/ab Ska försöka ösa på som tusan nu. Är ju sjukligt sugen på att släppa ner henne ICQ/ag
Det är nära iaf ICQ/ad Va kör du för stötdämpare fram?

61

Jay_DeluxeBay skrev:
GB skrev:

ICQ/ab Ska försöka ösa på som tusan nu. Är ju sjukligt sugen på att släppa ner henne ICQ/ag
Det är nära iaf ICQ/ad Va kör du för stötdämpare fram?

Förstår det, du måste ju hinna köra lite i sommar  ICQ/ab
Mina framdämpare satt på framvagnen när jag köpte den, ska vara kortare dämpare men skulle behöva coilovers eller liknande då jag upptäckte att maxvikt på passagerare är ca 80 kilo...sen skrapar det i hjulhusen  ICQ/ad

62

Haha !! ICQ/ag fast det e ju skit bra ICQ/ae No fat chicks!!
Som tur är åker man ju bubbla som bruks ICQ/ab men är ju som sagt sjukt sugen på att få klart bussen så man kan åka lite ICQ/ab

63

Vad händer här då... Efter datorkrash och massa jobb med skivinspelning, 3 månader i Australien och så vidare så stannade jobbet med bussen upp lite. Men har börjat lite sakta igen iaf.
65a bubblan va på besiktning och kom hem med blankt papper  ICQ/ag så två år till fritt fram!
Inhandlat pertronix till bubblan och lite allmänt småfix. Han med en sväng till gärdet träffen.
Går i tankar om antingen sätta BRM Eller 5 spoke på henne... För tillfället vill jag lämna den osänkt... Men lite osäker på om man ska köra 4,5 tumms fram eller inte samt vad för däck size kan tänkas bli coolt eftersom den är osänkt.. Tips och idéer  mottages MER än gärna!  ICQ/ab

64

Välkommen tillbaks!! ICQ/ab

Låter som att du varit ordentligt sysselsatt. Nu får du passa på att varva ner lite och finåka både bubblan och bussen. Är bussen besiktigad också körklar nu eller?

Jag fyndade en lättväckt långtidsvilande westfalia bay av en granne, så dom sunda tankarna över och jag sålde splitbussen. Det positiva är istället att jag har en körklar bay som man dessutom kan dra iväg och campa i. Hoppas få den till Bilprovningen nästa vecka ICQ/ab

Vi får köra en get together och morsa lite! ICQ/ab

Trasig, men inte förstörd...

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90

65 Senaste redigerad av Jay_DeluxeBay (2013-05-25 01:33:48)

Fick problem med att backarna, började ligga emot trumman på höger fram på 65a bubblan så öppnade upp och kollade. Bromscylindern hade givetvis fastnat.

Beställde nya cylindrar fram och backar. Monterade allt men sen när jag skulle börja lufta insåg jag att trumman frös. Fick loss trumman och såg att kolvarna i cylindern inte går tillbaka. Fjädrar å allt sitter ok.. Men kolvarna går bara utåt.
Va kan detta bero på? Dålig slang som inte släpper tillbaks något? Dålig Huvudbromscylinder?
Kollade även i alla andra trummor och dom rör sig fint.. Bara höger fram som strular..
Tacksam för idéer

66

Förmodligen en bromsslang som är kass... Har samma fel på min bubbla och alla säger att slangen är kass:p

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

67

Ja tror det oxå  ICQ/ag blir till å byta för dig med då

68 Senaste redigerad av Jay_DeluxeBay (2013-05-25 18:07:06)

Beard skrev:

Välkommen tillbaks!! ICQ/ab

Vi får köra en get together och morsa lite! ICQ/ab

Tackar! Jag skickade dig ett pm innan jag såg att du skrev här! ICQ/ag

69

Vad har hänt under sommaren.... tänkte ju givetvis fixat massa med bussen... men som vanligt kommer ju något emellan.
Lagret i generatorn i bubblan skar totalt, lite bromsstrul mm. Efter allt sånt fixats så fortsatte tankarna på nya skor....och om man skulle sänka bubblan lite när man ändå höll på  ICQ/ad 

Reslutatet blev Torque fälgar, droppade spindlar, 145/65 fram, 165/80 bak.... Monterade även dit ett jetpipe/zoom tube.

Post's attachments

bild.JPG, 670.16 kb, 1024 x 765
bild.JPG 670.16 kb, 173 downloads since 2013-08-11 

bild2.JPG, 497.53 kb, 1024 x 665
bild2.JPG 497.53 kb, 175 downloads since 2013-08-11 

bild3.JPG, 590.87 kb, 1024 x 765
bild3.JPG 590.87 kb, 179 downloads since 2013-08-11 

70

Snygg bubbla! Men hur gick det med bussen? Nyfiken på hur låg den blev! ICQ/ab Bilder?

71

Snyggt!