1

Vart köper man gummislangen mellan spjällhuset och spjälllägesgivaren/luftfilterboxen, alltså den grova med två 90graders böjar ca 30cm lång.
Jag har letat runt lite på nätet men inte hittat rätt modell.

2

Tror jag körde med nån variant från mekonomens standardsortiment, annars har ju Swedol en del slang, typ denna
http://handla.swedol.se/images/large/IS-35200.jpg

T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

3

ok får kolla på det, kanske går att snickra ihop något eget.

4

Letar också efter diverse slangar och rör till min, har inte hitta mer än värmeröret. Behöver gärna nya bränslerör och vaakumslangar t.ex... Posta gärna om du hittar nåt!

5

jag limmade min med sikaflex, verkar blivit tätt. annars hade jag funderingar på bygga av alurör och siliconeslang som turboåkarna. de här har slang och delar
http://www.do88.se/
http://www.airheadparts.com/vintage-vw- … s-stickers

6

det räckte inte att laga slangen, felsökning pågår för fullt. motorn startar lätt och går fint men stannar efter 5sek. det är nåt knas med bränsletillförseln verkar det som, motorn går om man ger den startgas. dubbelrelä uppmätt och ok, vacuumslangar kollade och täta, bränslepump ny, bränsletryck skall mätas nu på em. fåse om det är det som spökar. annars blir det att rulla den i sjön eller köpa förgasare!!

7

Prova att koppla bränslepumpen direkt till 12v och se om den vill gå då. Det låter ändå som nåt med dubbelrelät även fast du mätt upp. Det ska ju ha den funktionen att först gå så länge startmotorn går och sen fortsätta när väl motorn går.

T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

8

Låter som liknande fel jag hade. Du är helt säker på att den inte drar tjuvluft nånstans ?

På min maskin så hade ett avklippt buntband letat sej emellan insugsrör och topp...  ICQ/ad

You´ll never know...

9

bränsletrycket är lågt 0,5bar. felsökning fortsätter i veckan. skall bara baxa in eländet i garaget och hissa upp den så man kommer åt att kolla pumpen. mitt hopp nu är att jag fått fel pump när jag köpte ny. står på asken att det är till typ2 74-79. men det kan ju vara fel typ ändå

10

Jag har haft problem flera gånger när jag bytt bränslefilter. Det verkar som det blir luft i systemet. Skölj ur en halvliter bensin via spridarrörets nippel och prova igen. Du kan tvångsköra pumpen genom att peta upp "luckan" i luftmassemätaren.

[

11

luftat ur en liter, bra flöde, men ingen förändring i tryck efter. har lyckats skrämma liv i den gamla pumpen som jag trodde var död. skall montera den nån kväll. då kanske man får normalt tryck igen Default/hmm  tryckregulatorn brukar väl aldrig gå sönder?kanske lika bra kika på den med när man ändå håller på.

12

Är spridarna ok? Om du får igång motorn men att den stannar snart därefter tyder på att inte tillräckligt med bränsle kommer ända fram tycker jag, iaf enligt erfarenheter jag har från andra gamla bilar (icke vw dock) med insprut.

13

Its Alive!! ICQ/ag  Monterade gamla pumpen och vipps hoppade bränsletrycket upp till drygt 2bar som det skall vara och motorn går som den skall ICQ/af

14

Jag får nog ta tillbaka det där med att motorn går som den skall ICQ/ac
Den startar iallfall och går på tomgång och svarar på gaspådrag. Men den går inte helt rent och vid körning så går den väldigt väldigt dåligt! bluddrar och misständer ibland och är rätt orkeslös men så tycker jag den gör något ryck och går rätt ok en kort kort stund.
Jag börjar få slut på ideer, kanske skulle man kolla upp insprutmunstyckena ordentligt? när man ställer tändningen så fladdrar det + - 5 grader. beror på att den går dåligt eller sliten fördelare?
Det låter också som jag har lyckats hitta en ljuddämpare som är trasig inuti ICQ/ac
och så har jag lite oljeläckage mellan motor och växellåda ICQ/ac
Kanske lika bra riva ur skiten och gå igenom allt en gång till och byta till förgasare Default/hmm  man vill ju åka lite, helst iår..

15

Tråkigt att den fortfarande går dåligt, mitt problem är lite motsatt, osäker tomgång när den är kall (eller också väldigt varm!). Har också oljeläckage, och en hel del ventilpuffande. Men på mellan och högvarv går den riktigt bra. Så det jag får göra (igen) är översyn/byte av slangar och rör samt vacum, ventilkoll/justering samt fixa allt oljedräll. Får se om det hjälper, men funderar precis som du på att plocka ut allt och göra det ordentligt, är ju sugen på annat sprut och brytarlöst, finns effekt och sänkt förbrukning mm att hämta där...