Bytte däck idag för första gången i mitt liv, gick väldigt smidigt. Filmade det hela å laddade upp på Tuben. Kanske någon som får nytta av det
Edit: hur bäddar man in en spelare i tråden?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » How-to's (guider) » D.I.Y Byta däck.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bytte däck idag för första gången i mitt liv, gick väldigt smidigt. Filmade det hela å laddade upp på Tuben. Kanske någon som får nytta av det
Edit: hur bäddar man in en spelare i tråden?
smart avpressning mha garage väggpanelen!! 
smart avpressning mha garage väggpanelen!!
Tack
Finns säkert mkt bättre sätt som att betala för det tex
Men man tager vad man haver när plånkan inte är den fetaste. Hämtade beg däck hos lokala däckverkstan i gratishögen. Bär iväg till besiktning imöra. Mååånga timmars skruvande har det blivit, mkt mer än jag trodde.
Awsome!
Berätta för min fru, att jag i forntiden, löste däck bort tagning med matt kniv och sen vinkelslip genom däcks kanten/vajern.. men det e ett riktigt skit göra..
detta e ju helt klart renare.. 
Byggde mig en variant i stål med krokar och hävstång, problemet jag fick var att dom ofta fick pyspunka pga att skruvmejslarna sabbade tätningen men med slang gick det bra
Nu har jag förlängt svärden så nu kan jag köra en säsong och sen vända dom till nästa så nu lämnar jag in dom istället 
Hähä sätta rondellen i ett däck känns ju inte direkt lockande michaelth
Johan fick du punka för att du krängde med skruvmejslar? Eller va det din hävstångs"maskin" som sabbade det.
Jag körde med de små däckjärnen från biltema som hänger vid mc avdelningen, har faktiskt krängt däck på crossen några gångar innan det här, men det här gick fan hundra ggr låttare än ett crossdäck tyckte jag.
Hemligheten är att få in däckkanten på det djupaste stället på fälgen för att sen börja kränga på motsatt sida. Skulle funka bra med skruvmejslar på det sättet, behövs inte alls mkt kraft eller våld då.
Jo det var mejslarna som skada däcket, visst är det lättare än mc men det kan va trögt endå det går inte om man inte får ner den djupa delen, hade stora järn på mitt förra jobb dom var mindre än dom till däckmaskinen men dom sabba alu fälgarna på mopparna men krossar och atv gick bra sånna skulle man ha haft 
Såg riktigt smidigt ut,vad är det för sprey du sprutar på?silicon/teflon? 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » How-to's (guider) » D.I.Y Byta däck.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.