1

Har köpt nya pilar 12v.

När jag ska blinka så måste jag hjälpa till att peta på dom för att dom ska orka ploppa ut.
Ibland så funkar det när dom inte har hakat i spärren riktigt, men så fort spärren har hakat i så orkar dom inte.

Vet inte hur känsliga dom är på spänningsfall, men om jag mäter på säkringshållaren så har jag 12,58v, å mäter jag på pilen så har jag 11,85v.
Är detta nog för att dom inte ska "orka"???

Vet inte vad som orsakar spänningsfallet heller då det är fina kontaktytor...
Visst är det så att pilen jordar i infästningsskruven nertill???

//Bärj

//Bärj

2

Ja det ska räcka , men det är nog som du själv misstänker . Spänningsfall.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

När det gäller montering av 12V pilar på ett 6V system bör du dra en grövre kabel från säkringshållaren till pilen för att få full effekt.
Mvh Lindström

4

Borde väl va grövre kabel på ett 6v system gentemot ett 12v!

//Bärj

5

6 Volt kablar är kraftigare än 12 volt då det går dubbla strömmen igenom för samma effekt. Ohms lag.

Frågan är väl vad är spänningen ute vid pilen när du försöker fälla ut den?
har du 11,85 när pilen försker fällas ut så är det pilen som kärvar/inte funkar

Har du provat att "torrköra" dom med lösa kablar??
Kan vara bra att säkerställa funktionen på pilen innan man börjar leta fel nånannanstans.

Sen kan man ta en kabel från batteriet och peta på kabeln som går från kontakten till pilen, för att se om den funkar,.
och sen på kontaktens matnings punlkt så men ser om ev spänningsfall är i kontakten.

Säkringar är ett annat ställe där det kan försvinna spänning.

"ljushuvud"

6

Ja det är strömmen (ampere) som avgör vilken kabelarea som behövs och inte spänningen (volt).

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Jodå pilarna fungerar, bara att ibland så orkar dom inte riktigt förbi "spärren" .
Var ut å körde lite idag å då funkade dom 8 gånger av tio, dom resterande två gångerna fick man hjälpa dom ut förbi spärren.
Dom är ju helt nya så kanske går dom till sej med tiden när spärren blir lite nött???

//Bärj