Vid besök i staterna och vw-täta kalifornien, är det något man borde överväga att köpa på sig och köpa med sig? (utöver de fyrhjulta rackarna själva)
Tips, idéer?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Köpa med hem från LA?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vid besök i staterna och vw-täta kalifornien, är det något man borde överväga att köpa på sig och köpa med sig? (utöver de fyrhjulta rackarna själva)
Tips, idéer?
Jag hade köpt med mig en Gene Berg-växelspak
Billigare kan man nog inte hitta 
Åh fan, den där Gene Berg har hittills passerat mig orört förbi, men det kanske vore något. Tänk hur snabbt vill-ha-begär dyker upp. Blir åtminstone ett besök.
Fler tips? 
Om jag minns rätt så har Gene Berg en sell out 22/7. Läge att fynda?
Om jag minns rätt så har Gene Berg en sell out 22/7. Läge att fynda?
Är det på nätet eller är det på plats
?
En växelspak från Gene Berg står högt upp på "vill-ha-listan".
På plats. Såg det på fejan eller på Callook.no, kommer inte ihåg.
Ta med lite Kalifornisk sand hem, min buggy har alltid velat köra på den kaliforniska sanden
.
Jag fick lite inbjudningar då jag hade byggt min buggy, men de försvann för länge sedan i en datorkrasch
. Du kunde fått nyttjat några av dem 
Har du tur så springer du på Keith Seume, författaren, i Kalifornien? Han har skrivit mängder med trevliga vw-böcker, så försök att få en bok signerad. Eller så får du låna en av mina böcker och ta med
Bild på Keith http://www.hobidas.com/blog/vw/vw04/Win … 55-8x6.jpg
Han är även medlem i der kleiner panzer http://www.dkpcarclub.com/
Ett besök hos DKP hade varit fränt. Hade jag varit som du så hade jag tagit kontakt med dem. Det lär bli ett minne för livet
Ha en riktigt trevlig resa.
Efter era fina tips måste jag ju dela med mig av vad det slutade i nu när jag är hemkommen.
bildligen:
bokstavligt:
2 st gene berg spakar till bussarna och diverse krimskrams 
Svwerker, ditt tips om utförsäljningen hos gene berg var helt riktigt. Jag trodde, dum som jag var, attdu skrivit fel på datumet eftersom den 22 var en söndag, så jag var där på måndagen. Hade visst varit smått kaotiskt där dagen innan. Tur i oturen dock att jag inte var där då, det var nog så jobbigt att konka på växelspakarna...
500 mil i bil i USA utan någon incident känns i efterhand turligt och tacksamt.
Efter tips av Al på Gene Berg besökte jag även en vw-kyrkogård/samlare/upplag. Ska ladda över bilderna från kameran och posta dem här sedan. Mitt i öknen stod hundratals bussar och bubblor mer eller mindre nedplockade.
Jag ljuger aldrig... medvetet!
Kul att du hittade lite godis!
räcker inte länge till nästa tripp tillbaks eller 
jag längtar också tillbaks måste bara få se nån veteranskrot nästa gång bara 
Svwerker, jag betvivlade aldrig dig, däremot är jag god vän med herr tryckfelsnisse och utgår från att han alltid närvarar 
vwrob, jag har nog adressen kvar till skroten vi stannade till vid. Perfekt längs med vägen till Vegas från LA 
Här är en bild därifrån
Var det bara tråkiga bay där eller fanns det några riktiga bilar? 
För en westyentusiast finns det mycket på den där bilden som gör att det kliar i fingrarna! 
Alla splittbussar var sedan länge borta. Bilden ovan är bara en bråkdel av allt. Fanns några Karmann Ghia karosser bl.a. De bästa stod lite undangömda närmre fastigheten. De håller sig nog relativt bra där de står då de bokstavligt talat stod i öknen.
Instämmer med dig kee. Visst fanns där godis om man tog sig tid att titta
De stängde precis när jag kom så jag hann dessvärre inte gå in och strosa omkring utan fick ta kort genom stängslet (cementtruck som vält på motorvägen = 2 timmar försenade)
När kan jag komma och hämta den ena spaken
?
Är det inte så att man ska dela med tipsaren
?
Kul att du hittade lite godis. Ett besök hos Gene Berg hade varit kul, hoppas att det blir så någon dag
.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Köpa med hem från LA?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.