1 Senaste redigerad av bumbi_ (2012-07-15 14:24:34)

Hallå! Nu den 21 Juli har vi i Glada Hudik Summer meet med krantz challenge och cruising!
Tänkte då att det kunde vara läge att ha en VW fika i den lilla byn Hede, 3 km ifrån centrum i Hudiksvall.

http://www.midnightcruisers.net/images/news/Summer.jpg

Summer meet håller på mellan 10 och 18, tänkte köra fikaträffen från ca 4-5 till 8-9 (tiderna kan kan skjutas lite om man vill komma tidigare/åka tidigare/senare) för att sedan rulla ner mot staden för cruising rundan och ev mötas upp på en parkering i stan!

Grill kommer finnas för dom som vill grilla medtagen grillbit!

För personer som kommer från Sundsvall och norröver så tar ni den tredje avfarten från E4, vid Statoil (gamla Shell).
För personer som kommer från Söderhamn och söderhållet så tar ni den andra avfarten från E4, även den vid Statoil (gamla Shell).

Skriv gärna om ni tänker kika förbi så vet vi ungefär hur vi ska parkera bilarna på gården ICQ/ab

// Fredrik, Patrik(patrikturri) och Urban! (UrbanT)

(Räkna med stavfel då ja sitter på min fars data som jag inte gillar det minsta!)

Post's attachments

karta.jpg, 66.19 kb, 948 x 400
karta.jpg 66.19 kb, 223 downloads since 2012-07-15 

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

2

Jag blir den första att räcka upp handen!
Klart att vi dyker upp med höghuset........  ICQ/ab

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

3

Låter bra de Micke ICQ/ab Söderhamnsborna å Helsing kommer åxå så du blir inte ensam ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

4 Senaste redigerad av Urban T (2012-07-18 09:01:49)

Härligt Micke  ICQ/ab

Alla VW intresserade är välkomna, med eller utan VW, med eller utan fru, sambo, flickvänner, barn mm.

Om det blir många så kanske vi måste dela upp låga bilar och lite högre bilar.

Vi har en stor gräsmatta på baksidan huset men vet inte om jag hinner fixa nerfarten så låga bilar kommer ner utan skrap, men ska göra mitt bästa. Vore trevligt om alla bilar kunde stå på samma ställe.

Typ 3 Variant -65

5

Lite skrap gör ju inget. Värre om man fastnar på någon rot eller så..

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

6

Spaan skrev:

Lite skrap gör ju inget. Värre om man fastnar på någon rot eller så..

Den enda som tagit i är Patriks Bubbla, den skrapade i ormboet har vi för oss.
Inga rötter, men en liten knöl som är rätt hård. Men det borde jag ju hinna lösa.
Fast det kanske inte blir så många bilar, inte fått bekräftat av så många vad jag hört. Men det är ju inget krav på föranmälan.

Hoppas på bra väder i alla fall ICQ/ab

Typ 3 Variant -65

7

Kan bli lite problematiskt, det är bäst att du tar bort allt högre än 25cm så vi kan komma fram!
Default/lol

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

8

Turbomike skrev:

Kan bli lite problematiskt, det är bäst att du tar bort allt högre än 25cm så vi kan komma fram!
Default/lol

Blir nog inga problem för dig och din Big Swede kopia  Default/lol

Typ 3 Variant -65

9

Jag å farsan kikar nog förbi, jag jobbar till 18:00 dock!
Vi kommer utan vw tyvärr, men jag kan ju ta Grållen upp med schakt bladet uti fall vi ska schakta ut någon knöl för lågåkarna!  ICQ/ag

10 Senaste redigerad av Urban T (2012-07-19 21:27:26)

Ni är välkomna  ICQ/ab

Har skottat lite grus så det blev lite jämnare i nerfarten, men det kommer att ta i för vissa ändå.
Stingern på Puttes skrapade i lösgruset och gräset. Men om Spaan tar fart så kommer han nog ner, han är ju van att det tar i lite ibland  ICQ/ag

Skulle haft tag på lite till grus kanske, får se om jag hinner.

Typ 3 Variant -65

11

Kommer förbi en sväng om vi hinner, åker på semester på kvällskröken. Oflyt hela tiden. Åker tyvärr vattenskadat. Var å glodde på bubblan igår lite åksugen faktiskt. Rykten går att det nog dyker upp en Ghia åxå.

12

Kom gärna en sväng, om inte anant för att få till motivationen lite  ICQ/ab

Ghia, känner bara till en sån här i trakterna, han är också mycket välkommen vem det än är  ICQ/ag

Typ 3 Variant -65

13

Inget fel på motivationen. Dålig att prioritera tiden bara..

14

Tänkte bara göra en förtydling av vägbeskrivningen ifall någon som inte varit till oss tidigare kommer förbi.

Vid Lidl svänger man alltså höger in på Hede-Finnflovägen och åker ca 1 km tills ni ser en blåvit rostig Baybuss som står på pallbockar. Troligen står ett antal bilar till där. (Nej, vi har inte bilfirma som vissa grannar tror)

Har du en låg bil så parkera först på vår gårdsplan för att avgöra om du kan/vill åka ner på baksidan, tuffa grabbar kör ner utan att kolla.

Nerfarten är mellan friggeboden och bilvraken som står under presseningar.

Åk ner för den lilla backen som är ca 4 meter lång.

Titta åt vänster (det är den sida som ratten sitter på om du inte har importerat bilen från något outvecklat land) där ser du förmodligen våra folkvagnar stående på gräsmattan.

Du ser förhoppningsvis också ett litet trädgårdsland på vänster, direkt efter det svänger du vänster mellan trädgårdslandet och en blomrabatt som tillhör grannhuset, det kan upplevas som lite trångt men det är ingen fara (kör inte rakt fram om du inte vill hälsa på min mor och far, men då rekomenderar jag en annan väg än in på gräsmattan)

Åk ca 15 meter och parkera, gräsmattan är lite ojämn men åk bara rakt fram så finns inga stenar  ICQ/ab

Alternativt parkera på gårdsplanen med dom modernare bilarna och gå ner på baksidan valfri väg.

Nu hoppas vi att det inte kommer för mycket regn inatt och att vädret blir som dom lovat imorgon kväll.

Vi ses i morgon.

Typ 3 Variant -65

15

Tack för en trevlig kväll till alla som kom, det blev mer folk än vad vi hade förväntat oss. Kul!  ICQ/ag

Har lagt in några bilder i bildtråden, komplettera gärna den.

Mvh Urban

Typ 3 Variant -65

16

Tack för en skön fikastund!
Det var väl inga problem att ta sig varken ner eller upp på gräsmattan, var som rena rama autobahn!   Default/lol