1

För att klämma in lite mer udda folkor så lägger jag in två bilder på min 412a med raceutrustning på taket på väg mot Midnight sun internationals sommaren 2009

http://img543.imageshack.us/img543/326/dsc00621v.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/9682/dsc00620od.jpg

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

2

Bra initiativ, David! Jodå, en sådan har man ju ägt - och skrotat ICQ/ad (men det var över 25-år sedan och bilen blev frontsmälld...). Schysst att du använder bilen ICQ/af Vad är det för fälgar du rullar på?

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

3

Använder och använder. Lite måste man ju lufta bilarna. Men i sommar blev det bara några mil. Sen har den stått.

Fälgarna heter KPZ. (Kronprintz tror jag det är en förkortning av)

4

Mats W skrev:

Bra initiativ, David! Jodå, en sådan har man ju ägt - och skrotat ICQ/ad (men det var över 25-år sedan och bilen blev frontsmälld...). Schysst att du använder bilen ICQ/af Vad är det för fälgar du rullar på?

Den "var" frontsmälld när den köptes...

5

Sorry för OT David, men här kommer ett påstående från Stefan som måste bemötas - jag har bildbevis när du körde på mig din drulle ICQ/ae :
http://farm3.static.flickr.com/2608/3874987216_7f97528b87.jpg

, . .·´¯`·..

6

Ingen fara.

Men vad har du för brunn på garageuppfarten? Fattigmans smörjgrop?

7

David, Luleå skrev:

Ingen fara.

Men vad har du för brunn på garageuppfarten? Fattigmans smörjgrop?

Japp, en gammal trädgårdsbrunn - numera smörjgrop ICQ/af . Stefans föräldrars hus - numera är han ägare. Vi  var där och mekade 7/24 under 1980-talet. Det var tider det ICQ/ad !

, . .·´¯`·..

8

Hej typtreare..

har en ,har haft 4 st.
skall lägga upp bild,men nu undrar jag:
ngn som byggt cab/roadster?
håller just nu på med det,och söker ideer?..de mesta är klart,men..har ngn en sån eller vet?
Skicka bilder till:[email protected]

Kan även tänka mig köpa ett påbörjat objekt..eller färdigt..

(byggde en  runt 1986,men svetskunnigheten var väl inte allt för... så det blev mycket"bondo"
men kul en hel sommar för 1500 spänn!!!

stella

9

Jag har en typ 3 cabbe

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/471844.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/469804.jpg

Den har motorn från 412 som var smälld i fronten

och dom andra typ3:orna blev cabben

http://farm3.static.flickr.com/2608/3874987216_7f97528b87.jpg

10

Men här inne kan ni inte hänga och 'stjäla' Davids tråd om 412:an. Eftersom jag är i hög grad skyldig till Typ3-cabbens existens som co-builder lägger jag upp en separat byggtråd 'i backspegeln' under projekt inom kort, OK ICQ/ad ?! Det mesta finns faktiskt fotodokumenterat ju, eller hur Stefan?

, . .·´¯`·..

11

David!
Inte har du några delar liggande till 412,lr vet du av nån donator bil,jag har en själv som jag håller på att göra  iordning lite inför sommarn och behöver lite grejor

12

Jag och Mats W har säkert lite grejer som ligger till 412 vet inte dock vad

13

Jag har en del blandat extra. lyktor, strålkastare, elgrejer, ventilation, eber, inredning, handtag m.m.

Vad behöver du?

Kanske hela bilen? ICQ/ad

14

det kan ju vara nått,det beror väl på priset bara,i vilket skick är den?kanske du har lite bilder.
Tanken med min bil är jag ska sänka den rätt mycket,men jag vill heller inte sabba den helt och hållet då den ska kunna gå att återställa till orginalskick,och delar är ju alltid bra att ha. Det jag behöver är ju  fjädrar fjäderben å sånt i första hand
http://i1193.photobucket.com/albums/aa353/lilljugga/DSC02287.jpg

15

Ska du sälja nu igen david?  Synd att du bor aningens ocentralt, men kanske lika bra förresten då vagnsparken redan är lite välfylld

16 Senaste redigerad av David, Luleå (2011-03-02 22:22:54)

Lilljugga skrev:

det kan ju vara nått,det beror väl på priset bara,i vilket skick är den?kanske du har lite bilder.

Det finns ju i alla fall två bilder högst upp. ICQ/ab
Rätt lagom bruksskick. besiktad till april. inte nå mycket rost. Buckla på passagerardörr samt vid högra framlyset.

I delar har jag inte några chassiedelar. Nåt bromsok, Men inte nåt större,

marcus ösd skrev:

Ska du sälja nu igen david?  Synd att du bor aningens ocentralt, men kanske lika bra förresten då vagnsparken redan är lite välfylld

Den har väl varit lite till salu några år. Men inte så aktivt försäljande. Men 7 bilar är nog mycket att hålla igång så 412an kan nog få ett mycket bättre liv hos någon annan. (men att ha kvar den innebär ju att jag har minst en av alla typer ICQ/ab )

Men har väl inte annonserat eller så. Tror att om jag verkligen vill sälja den så måste jag nog köra den till Stockholm eller så. Finns ju inte nån som ids hämta en 412a i Norrbotten. Inte ens fast den saknar rost och har ett ballt takräcke  ICQ/af

17

Du hade den ute till salu på vwtyp1.com för flera år sedan och jag mailde dig angående den då  ICQ/ab  men det rann ut i sanden. Men det är roligt att se att den används ibland, vilket är mer än man kan säga om min 411a ICQ/ad

18

Men i sommar blev det inte mera än 3-4 mil  Default/hmm

19

David, Luleå skrev:

Hej david !
Vill du så kan du maila mig bilder på bilen . Kan tänka mig att komma upp och hämta den .

MvH Stefan

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

20

Halloj,har varit lite frånvarande på forumet,David ang bilen så vill jag inte köpa den pga att det är bättre att behålla den hel,det jag söker är ju i så fall ett rep objekt typ.
Men jag ska söka vidare.
Jag har fått fälgarna till varianten som jag beställt,kommer nog att bli bra, porsche 914 2 liters.
Jag hade tänkt få dit 17"fuchs men det var bara 3 cm tillgodo på fjäderbenstallriken,utan däck,typiskt......

21

Lilljugga skrev:

Halloj,har varit lite frånvarande på forumet,David ang bilen så vill jag inte köpa den pga att det är bättre att behålla den hel,det jag söker är ju i så fall ett rep objekt typ.
Men jag ska söka vidare.
Jag har fått fälgarna till varianten som jag beställt,kommer nog att bli bra, porsche 914 2 liters.
Jag hade tänkt få dit 17"fuchs men det var bara 3 cm tillgodo på fjäderbenstallriken,utan däck,typiskt......

Jag har sett de som svarvar ner 17" till 4,5´s bredd.  Då kanske du haft frigång ICQ/ag   Något till nästa vinter.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

22

Det hade nog blivit bättre det, vars utför dom sådana operationer då tro?

23

kisavw skrev:
David, Luleå skrev:

Hej david !
Vill du så kan du maila mig bilder på bilen . Kan tänka mig att komma upp och hämta den .

MvH Stefan

Jag försökte maila dig men vet inte om det kom nåt. Skicka mig ett mail på icecoolers @ hotmail . com

24

David, Luleå skrev:
kisavw skrev:
David, Luleå skrev:

Hej david !

MvH Stefan

Jag försökte maila dig men vet inte om det kom nåt. Skicka mig ett mail på icecoolers @ hotmail . com

Jag har mailat dig.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967