1 Senaste redigerad av kee (2012-07-16 17:32:59)

Idag hände det för andra gången, senast var på väg hem från BRC i augusti. Brytarnas klack, av Bosch fabrikat, gick rätt av. Kan man ana en dålig sändning, eller är det osannolikt att det ska hända två gånger?

Ska man dutta på en liten klick grafitfett på ytan på axeln, eller är det helt enkelt ett märkligt fel?

Svar till: "haverifri resa till västkusten önskas"  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

Fördelaraxeln kanske slänger för mycket, lager eller bussning sliten?  ICQ/ab

Formel Vee Dolling

3

Jag vet inte vilket fett det ska vara på axeln men förr följde det alltid med en dutt. Helt utan fett ska det inte vara men inte för mycket så att det kan hamna på brytarnas kontaktytor.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

lite kullagerfett på funkar
Kolla så det inte är kanter på kamen om i så fall slipa med 1500-2000 vattenpapper med olja
så blir den slät som en barnrumpa
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Tack för alla inflikningar!

Jag brukar inte fetta in helt sonika av den anledningen att jag inte vill kladda ner fördelarhuset mer än det redan är kladdigt. Både "kullagerfett" (hjullagerfett?) och grafitfett finns i gömmorna och jag tänkte att en ytterst liten klick kunde man ju smeta på för att vara säker. Men dessa grejer kommer jag inte åt nu innan resan. Jag får hoppas att det inte händer igen, det finns åtminstone ett par brytare kvar i bussen och lite olja kanske man kan klicka dit i nödfall, bara så man får en fet hinna på axeln. Valde no-name-brytarna framför Boschditon den här gången.

Nämnas bör att motorn funnits i min ägo i säkert åtta år (och x antal tusen mil i olika bussar) och dessa två problem uppkommit i höstas och nu idag. Kanske är det en produkt av slitage, kanske är det ett sammanträffande, man bara det faktum att jag inte fick utskällning för att jag missat något självklart lugnar mig. Det börjar bli mer och mer intressant med brytarlöst om man ska avverka tänddetaljer i denna takt.  ICQ/ae

Tur man tar alla haverier med jämnmod, att det är soligt väder och att man inte har bråttom. Tänk om alla fordon var utrustade med sådan stressbroms!  ICQ/af

Grinder and paint, makes me the welder I ain't