Ja de tre sista heter 009 med de övriga numren är något annat på fördelarna till Volvo. Finns även en fördelare till BMW som har 009 som sista siffror.
Ali G
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Weber IDF 36 på en 1600?
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja de tre sista heter 009 med de övriga numren är något annat på fördelarna till Volvo. Finns även en fördelare till BMW som har 009 som sista siffror.
Hittade bilder:
Orginal:
Kopian:
Jaja nog om detta nu, åter till Weber 
Nu har jag fått lite garagetid och testat bestycka om förgasarna.
När jag byter till 45 i lågfart ryker bilen betydligt mindre, mer normalt 
Men jag tyckte inte jag fick så bra respons på låga varv, så jag bytte tillbaks igen och bilen började ryka som bara den igen?
En fundering. Vad står 45 och 50 för på lågfartsmunstyckena? Är det så enkelt så det är 0,45 resp 0,5 mm?
När jag tittar och jämför munstyckena så är det "betydligt" större hål i 50 jämfört med 45?
Jag ser tydligt skillnaden, och jag tvivlar på att man ser 0,05mm skillnad på ett litet hål?
Bilen går hyffsat på höga varv, men man får " lura" den förbi mellanregistret.
Angående fördelare så kör jag 009 kopian igen, nu funkar den ok. Även om jag misstänker att den inte är helt 100. Den misständer ibland på höga varv, tändningen står på ca 32 grader före.
Jag tänkte ta den gamle Bosch 009an från bussen för att testa om problemet kvarstår.
50 munstycket kan vara borrat om det är begagnat.
Jo, jag misstänker det. Det var därför jag frågade om vad 50 står för.
Jag fick även en uppsättning pluggade lågfartsmunstycken till. Varför gör man så?
Jo, jag misstänker det. Det var därför jag frågade om vad 50 står för.
Jag fick även en uppsättning pluggade lågfartsmunstycken till. Varför gör man så?
Det finns dom som löder igen munstyckena för att kunna borra till önskad dimension(dvs mindre)
Ja det är storleken på hålet i hundradelar som du själv kommit på.
Ställde du om blandingsskruvarna när dy bytte munstycken?
Jo, jag har justerat blandskruvarna.
Jag har provat allt från 0,5-3 varv
och när jag bytte munstycke så gick det nästan inte alls utan en rejäl justering av skruvarna.
Eftersom jag ser en tydlig skillnad, både i munstycket och på avgaserna så utgår jag ifrån att mina 50 munstycken är borrade. Så jag har beställt nya idag.
Nu har jag försökt ställa in på alla möjliga sätt...
Den går lika illa hur jag än gör...
Jag har svårt att tro att 0,05mm större lågfartsmunstycken löser alla mina problem 
Jag får dom i slutet av veckan, men jag har som sagt inte mycket förhoppning om att dom löser mina problem...
Jag börjar fundera på om det är nått fel med själva förgasarna? Jag hade isär och tittade innan jag monterade, och allt såg bra ut.
Det är nästan så jag funderar på att skita i weber och köra org förgasare igen. Gör jag det så lär det ta lång tid innan jag provar weber igen, och det vill jag ju inte 
Tändningen är oxå märklig, den står på exakt 32 före med en 009a som jag vet funkar, endå misständer det ibland. Det verkar hänga ihop med hur jag justerar blandskruvarna? Kan det vara så att den får för mycket soppa så det åker oförbränt förbi och tänder i avgaskanalen?
Nu har jag försökt ställa in på alla möjliga sätt...
Den går lika illa hur jag än gör...
Jag har svårt att tro att 0,05mm större lågfartsmunstycken löser alla mina problem
Jag får dom i slutet av veckan, men jag har som sagt inte mycket förhoppning om att dom löser mina problem...Jag börjar fundera på om det är nått fel med själva förgasarna? Jag hade isär och tittade innan jag monterade, och allt såg bra ut.
Det är nästan så jag funderar på att skita i weber och köra org förgasare igen. Gör jag det så lär det ta lång tid innan jag provar weber igen, och det vill jag ju inte
Tändningen är oxå märklig, den står på exakt 32 före med en 009a som jag vet funkar, endå misständer det ibland. Det verkar hänga ihop med hur jag justerar blandskruvarna? Kan det vara så att den får för mycket soppa så det åker oförbränt förbi och tänder i avgaskanalen?
Kanske en dum fråga, men vid vilket varv har du 32 grader före? 009an skall ställas vid fullt utslagen förtändning. kommer inte ihåg riktigt vid vilket varv, jag ställde min vid 3000rpm för att vara säker på att den slagit ut fullt.
vad fick du för bränsle tryck??
Jag ställde tändningen på så mycket varv att vikterna är ute, dvs tändningen ändrar inte sig mer om jag gasar mer. Min varvräknare går inte rätt, men jag gissar att det var nånstans 3-3500 varv.
Jag har inte haft möjlighet att kolla trycket än, men hade pumpen gett för högt tryck så hade väl flottörerna öppnat och förgasarna flödat över? Det gör dom inte. Jag kan iof ha för lite tryck?
Jag fick en bränsletryckregulator igår, den kan jag montera. Men då måste jag hitta på nått sätt att mäta trycket först.
hur gick det med webrarna?
Mvh Jonas
Jo, det går framåt. 36orna förökar sig som bara den 
Jag försökte med dom ett tag, sen köpte jag ett par Kina IDF 40. Jag ville ju ha dubbla förgasare till båda bilarna.
Nu kör jag med Kina 40or på ghian, det går fint 
36orna skruvade jag ner, och såg att dom var rejält "meckade" med, så jag hittade 3st 36or i renoveringsskick i Danmark. Nu har jag byggt ihop 2 fina förgasare av dom fem. Dom förgasarna är klara och monterade på bussmotorn, dock ej startad än.
Förra veckan köpte jag fyra 36or till på Tradera
Så nu har jag nio 36or.. Jag ska nog kunna få ihop fyra bra av dom resterande sju..
Jag kör faktiskt dom i ultraljudstvätt just nu 
Det är kul att skruva Weber...
Oj, många blev det 
Har själv tre st 36/36:or jag funderar på att montera, dom ska oxå få sig lite kärlek i ultratvätten på jobbet 
Har dock inte fixat insug till dom, har kört en 36/36:a i bubblan tidigare, men vill försöka få till dubbla sådanna om det går 
Lycka till!
Mvh Jonas
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Weber IDF 36 på en 1600?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.