Nån som har ett bra tips på att lösa ett stopp i vasken utan att riva ner hela vattenlåset under diskbänken??
Har hört att bikarbonat och vinäger och massa hett vatten ska kunna lösa en del av problemet.
Andra tips motages tacksamt.. 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Stopp i avlopp
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nån som har ett bra tips på att lösa ett stopp i vasken utan att riva ner hela vattenlåset under diskbänken??
Har hört att bikarbonat och vinäger och massa hett vatten ska kunna lösa en del av problemet.
Kaustiksoda är min vän iaf!
Annars är väl ett vattenlås inte så knepigt att gänga lös och rengöra.?
Vaskrensare... så enkelt och så effektivt 
Skaffa en plunch(vaskrensare). Om du har två hoar så täcker du för ena hålet med proppen som andvänds vid diskning och täck överfyllands-skyddet med en disktrasa, fyll upp med typ 15 cm vatten i hon som är kvar och kör på, släpp in lite luft ibland, dvs lyft plunchen över vattennivån och ner igen, du kommer höra när du gör rätt. Detta försöker jag alltid med innan jag släpar fram rensmaksinen, funkar till 80%. Arbetar som rörmontör.
Finns en avlopps rensare på biltema som ser ut som en större cykelpump och kostar ca50:-.
Man fyller upp lite vatten suger in i pumpen och håller den tätt mot handfatet och pumpar till. Funkar kanon och helt klart en av mina bäst investerade 50 kronor 
Att denna klassiska uppfinning, vaskrensaren, inte är mer använd tycker jag är förvånande! Visst finns det många bra hjälpmedel, men just vaskrensaren verkar vara något av en städvärldens doldis, trots att den figurerar ofta i alla möjliga sammanhang. Mycket trevligare att jobba med än elaka kemikalier som dessutom förstör packningar och rör. Får ofta frågor om detta på jobbet och när jag frågar om de prövat med vaskrensaren först säger de ofta att de inte ens tänkt på att den skulle funka.
Annars är väl ett vattenlås inte så knepigt att gänga lös och rengöra.?
Om det är ett gammalt vattenlås i gjutjärn så är de ofta hopplösa rensa pga att pluggarna rostat fast.
Hörde att diskmaskiner kopplde i avloppet kan ta stryk av vaskrensare, men även jag använder denna tingest...
Ika skrev:Annars är väl ett vattenlås inte så knepigt att gänga lös och rengöra.?
Om det är ett gammalt vattenlås i gjutjärn så är de ofta hopplösa rensa pga att pluggarna rostat fast.
Då är det ju om inte annat på tiden att modernisera sitt hem och inte lägga alla sina surt färvärvade slantar på gamla bilar... 
Har själv gjort den resan nyss med minus 1.5 miljoner i plånboken.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Stopp i avlopp
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.