1

Söker en fläkt till 12 volt likströms generator, om det har betydelse?

2

Det som har betydelse är vilken fläktkåpa du har.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Ok tack! Motorn är en enkelports 1600 sitter i en 68a buss. Vad passar då? Allt 12v ep? Hyfsat akut behov då jag tänkte försöka få ordning på den till bussfest som är 3 veckor och 140 mil bort ICQ/ad

Råkar någon sitta på en fräsch 1600 ep eller dp (med bussbalksfäste) är jag mer än intresserad. Alla prisklasser intressanta, skick viktigare.

4

Då ska du ha den vanligasta fläkten. Den från doghousekåpan är för bred så den går inte i.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Bump bump! Nu börjar det vara akut ingen i Norrbotten som sitter på en fläkt?

6

Jag har en sån till ingen nytta (för mig), Men jag bor ju i Göteborgstrakten.
Din om du vill ha den...

/Daniel

typ 1 1956 (ingen projekttråd än)
Daniel Thelins 1971 högtaksbuss (såld) 

7

jag har ett gäng me fläktar till icke doghouse fläktkåpa....om de e till 6v eller 12v vet ja inte...måste kolla isåfall....va e de för skillnad på dom?

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

8

Jag vet faktiskt inte, men är du hemma imorgon kommer jag gärna förbi och kollar. Har fortfarande lite hopp att få ihop bussen till nästa torsdag och köra ner på bussfest.

9

Hur vet fläkten vilken spänning det är i bilen?

Ali G

10

Svwerker skrev:

ICQ/ag Det vet den ju givetvis inte.....så då tolkar jag det som att det är ingen skillnad på 6v och 12v fläktar..

11

Frederik skrev:

Jag vet faktiskt inte, men är du hemma imorgon kommer jag gärna förbi och kollar. Har fortfarande lite hopp att få ihop bussen till nästa torsdag och köra ner på bussfest.

Det är bara komma förbi.....ring å kolla innan bara 0702056463

12

Fredde.B skrev:
Svwerker skrev:

ICQ/ag Det vet den ju givetvis inte.....så då tolkar jag det som att det är ingen skillnad på 6v och 12v fläktar..

Jag skrev ju redan rätt tidigt i tråden att det är fläktkåpan som är avgörande för vilket fläkthjul man ska ha, inlägg två typ.  ICQ/ab

Ali G

13

Svwerker skrev:
Fredde.B skrev:
Svwerker skrev:

Jag skrev ju redan rätt tidigt i tråden att det är fläktkåpan som är avgörande för vilket fläkthjul man ska ha, inlägg två typ.  ICQ/ab

ok...missade det sorry...

14

Har också 2 fläktar liggande du kan prova med. Lika dålig på att veta vad för kåpa de passar till.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

15

Stort tack Fredde! Behöver du ha tillbaka generatorn så hojta till.

Nu sitter i alla fall generator och nya fläkten på plats och en provrunda runt stan är gjord. Hittade genast lite annat som måste fixas, men nu finns det hopp om bussfest igen ICQ/ab

16

Frederik skrev:

Stort tack Fredde! Behöver du ha tillbaka generatorn så hojta till.

Nu sitter i alla fall generator och nya fläkten på plats och en provrunda runt stan är gjord. Hittade genast lite annat som måste fixas, men nu finns det hopp om bussfest igen ICQ/ab

Nä ja tror inte ja kommer att behöva generatorn där....tyckte att det vore surt om din tripp skulle stupa på att du inte hitta nån fläkt...Lycka till me besiktningen ICQ/ab

17

Jag har en alternativ lösning på ditt problem Frederik.  ICQ/af  Kolla din inkorg i telefonen om du nu har samma nummer som senast.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't