1

Varje torsdag i juni-augusti är det från kl 18.00 och frammåt hamnträffar i Färjestaden på Öland.

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

2

Ska se om vi tittar dit då vi är på semester på Öland i 2 veckor. Kommer att hämta en bubbla även på tisdagen den 10 juli i Dalarna. Så vi lär väl glida in med den nyköpta bilen då. Var någonstans träffas ni?

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

3

Träffarna är på hamnplan i Färjestaden. Man svänger av första avfarten från kalmar sett och kör in mot Färjestaden. Man kommer in direkt där det är.

Bodde på öland förrut och var riktigt trevligt att köra hem efter jobbet förr. Man kunde möta Lamborghinis, Ferraris och även någon bubbla ICQ/ad .

Tisdagar är det träffar i folkets park i Kalmar.

4

Var på plats och mycket trevligt med en massa olika veteranare. Fint väder var det också. Vi kom med den röda 1303 S med porsche kittet. Grabbens nya förvärv som vi hämtade i Säter, ca 53 mil från Öland. Kommer kanske till Färjestaden nästa vecka också. Påminner lite om våra tisdagsträffar i Lödde i Skåne. Fast i Lödde så är det ca 5-600 bilar. Ska se om vi kan titta till i Kalmar på tisdag också.

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

5

Hej
Jag var också i Färjestaden igår med min röda notch.
Det var bättre där förr, nu är det underbemannat och dålig ordning, och ingen som nekar vrak och nya bilar från att köra in och parkera på trekvart. Det borde tas ett helhetsgrepp på hela hamnområdet på tisdagskvällar av klubben och med hjälp av kommunen, och styras upp mycket bättre och inte släppa in nån efter kl.18 och inte släppa ut nån före kl.20 .  Men jag åker säkert dit nån gång till om det väl blir sommarväder  ICQ/ad

Bengt

en analog man i en digital värld