26

Jag skulle då hellre ha en bay än en fejk split.

tja jag har hellre en fake splitt/barndoor liknande buss än en super rostig bay.. men det e jag de.. jag tycker, gör det du får betalt för.. kan ju vara så att det finns flertalet bay med split liknande schassie där,och behovet e efter en splittbuss. så varför inte bygga sådana, sen att rostskyddet troligen inte e lysande.. tja gör det riktigt och försök ta betalt för det.. han e  nog inte ensam heller utan har folk som jobbar och försörjer sig på det.
sen att det blev en desighn mässig konstruktion som innebär ev spalt rost.. tja på min buss fanns/finns det massor av sådant, och där e det pga sk. rostlagning ICQ/am

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

27

Macke skrev:

Bild nr 7 om man räknar uppifrån. Bayens propplist bortkapad och ny dropplistplåt klofsad på det.
Jag förstår nog att de inte har samma förutsättningar som vi men att bygga om en bay till split är en dålig ide'.
Jag skulle då hellre ha en bay än en fejk split.

Couldn't agree more. Jag är av samma åsikt, 1000 ggr hellre en bay än en fake split. Men marknaden bestämmer och kunden har alltid rätt. Och grabben verkar vara en baddare på att renovera och AVYTTRA bussar OCH få betalt för den tid + material han lägger ned.

Jag ser nu vilken bild du menar, det ser förfärligt ut. Märkligt att han skulle missa på något så enkelt/uppenbart efter allt jobb.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

28

Precis, skulle mycket hellre vilja ha en 14W Brazilia Bay än en hoprunkad 'made-in-kina'-splitt!

Buy the ticket, take the ride... - HST

29 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-07-14 00:11:24)

-.-.

Post's attachments

49.jpg, 111.63 kb, 900 x 602
49.jpg 111.63 kb, 185 downloads since 2012-07-13 

50.jpg, 102.51 kb, 900 x 602
50.jpg 102.51 kb, 200 downloads since 2012-07-13 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

30 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-07-14 00:12:07)

öppna kort

Post's attachments

51.jpg, 110.76 kb, 900 x 602
51.jpg 110.76 kb, 170 downloads since 2012-07-13 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

31

Jag vet inte om vi snackat lurendrejeri innan, men det sitter ju så mycket "hemmagjorda" prylar på den att det syns direkt hur fel det är. Vem vill köra runt i ett skämt?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

32

25hpman skrev:

Jag vet inte om vi snackat lurendrejeri innan, men det sitter ju så mycket "hemmagjorda" prylar på den att det syns direkt hur fel det är. Vem vill köra runt i ett skämt?

Det finns rätt många AC Cobra "replikor" som folk tycker verkar rätt balla.
Är det bara okunnighet, eller är dom balla?
Vad finns i betraktarens öga egentligen, okunskap innanför pannbenet?

Personligen tycker jag att det skulle gå att få till en minst lika frän vagn utan denna ombyggnad.
Det kommer en tid när dessa bay 15/14 fönsters kommer vara halare än en fulbyggd split.
OCH!!!!!!! varför bygga från 15 till 11?

ANUS är mitt svar.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

33

michaelth skrev:

duktiga hantverkare som gör det folk vill ha. tja jag skulle handla..
Enda är om någon tror.. har handlar en original splitt och blir lurad. ICQ/ad
iofs är det väl brasse bay..

såvitt jag kan se kör killen alltid med rätt info, se msg 30

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

34

jo denna byggaren kör med öppna kort, men det e inget som säger att en säljare i andra hand gör så.. ICQ/ad
Har ju förekommit många gånger med bla cab konverteringar av amerikanska bilar, som senare säljs som "original"
sen att ombyggnader sker mer eller mindre bra.. så är det i värden.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(