1

Jag skapade nog denna tråd på fel ställe.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10631

Men om jag länkar från detta ställe så kanske jag får några fler tips ICQ/ag

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

2

står in 12v
sen jord
sist out 6v

så jag säger samma som han som svara på din tråd, från 12 - 6 v

3

Då är vi 3 som gissat på detta(inkl mig ICQ/ag ).

Då är det bara att köpa sig ett 12 v batteri Default/lol

Farsan ringde nu och undrade när vi skulle "gräva" fram bubblan ur ladan?
Jag sa att semestern börjar på måndag ICQ/ab  så snart skall bubblan få se dagsljus igen. Då hoppas jag att jag kan se lite bättre hur det är kopplat.

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

4

sen när du ser hur den är kopplad så se du ju var kablarna går.

5

Hur mycket skall du driva med denna? Kolla om du hittar en effektmärkning för utgången innan du hakar på för mycket.

Typ1 Karmann Ghia-62
Typ1 Bubbla-66

6

Alltså dessa brukar väl ligga på några enstaka ampere, dvs inget som konverterar hela bilens elsystem utan används till att driva någon enstaka 6 volt strömförbrukare när man konverterat resten till 12 volt. Tex pilarna som nämnts. Att den sitter där tyder ju dock på att någon redan konverterat till 12v, varför skulle den annars sitta där?

7

Frederik skrev:

Alltså dessa brukar väl ligga på några enstaka ampere, dvs inget som konverterar hela bilens elsystem utan används till att driva någon enstaka 6 volt strömförbrukare när man konverterat resten till 12 volt. Tex pilarna som nämnts. Att den sitter där tyder ju dock på att någon redan konverterat till 12v, varför skulle den annars sitta där?

En enkel grej att kolla, när man fått ur bubblan, är ju att plocka bort en lampa och kolla hur många volt den har ICQ/ag . Är de på 12 volt, vilket de bör vara, så får man väl hoppas att det är pilarna + kanske någon grej till(vindrutetorkarna) som går på 6 volt.

Om det bara är pilar och kanske vinrutetorkarna( och förmodligen även startmotor, och generator) som går på 6 volt så vore det riktigt fint ICQ/ag Då kan man ju kanske montera stereo ICQ/ab .

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )