Jag tänkte i helgen ge mig i kast med att försöka förfina precisionen hos styrningen i min buss från 69 ytterligare. Jag har bytt alla styrstag och justerat toe in en "med synvinkel" aning. Efter den justeringen drar den lite mindre åt höger än tidigare och min tanke är att justera lite ytterligare för att få den att gå helt rakt. Är detta rätt sätt att gå, eller finns det fler sätt att justera på "bonnavis" när man inte har några mätverktyg att tillgå? Tänker framförallt på castervinkeln, men bussen "går som tåget" och är lättstyrd så det vill jag ju helst inte pilla på.
Dock är även ratten ca 90 grader felställd nu och såvitt jag vet kan man både justera detta på själva rattstången, men även hos det längsgående styrstaget. Finns det för- och nackdelar med de respektive? Hos splitten kan man ju bara justera på staget och det verkar ju enklare än att försöka dra av ratten från stången. Tankar?

Bussen behöver ytterligare förfinas, kanske att ett halvt varv på staget gör susen...