1

Märkte just att när jag kör över en kraftig vägskarv med min folka från 69 så känns det som att jag har en Vibraslap innanför instrumentbrädan...? Vad kan detta bero på? Är det farligt? Nåt som håller på att lossna?

För er som inte är bekanta med vibraslap: http://www.youtube.com/watch?v=ihaH_EsY … re=related

2

Jag sätter mina pengar på glappa styrstag och dålig styrdämpare, har haft samma problem nämligen.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

I mitt fall var det dåligt balanserade framhjul som började skaka efter att man kört över rätt sorts gupp.

4 Senaste redigerad av mr west (2012-07-12 09:18:20)

Jo, det känns som att det bara är i en viss sorts gupp, just när vänster framhjul får falla ner för en kant på typ 3-4 cm eller nåt sånt.... Hur kollar man styrstagen annars? Är det något man bara kan efterdra om man har tur?

5

Vibrationerna kommer framför allt om man kör över ett gupp i kurva, dvs när man har tryck på ratten... Har nu testat att dra åt styrsnäckan utan resultat...

Jag tror inte jag har nån styrdämpare...? Var skall den sitta?
Om det är glappa styrstag, hur testar man det? Det känns inte som nåt större glapp i ratten iallafall.
Om det skulle vara obalans i hjulen, så länge vikterna sitter kvar kan väl inte fenomenet uppträda helt plötsligt?