Måste men ha alla kyl plåtar? jag har en pickis 75a med typ1 motor men saknar ett par plåtar
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Hjälp kyl plåtar!!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Måste men ha alla kyl plåtar? jag har en pickis 75a med typ1 motor men saknar ett par plåtar
Jo dom är bra att ha annars kan det nog bli värme problem
även tätlisten bör vara på plats
jo jag vet att dom borde sitta där men kommer bilen nypa om jag åker tre mil med den?
Knappast nypning, men kolvskada är risken stor för.
En gammal devis som ekar i mitt huvud när jag tänker på kylningsproblematiken i en folkvagn lyder "det kan inte bli för tätt".
Ska du, som en engångsföreteelse, transportera den 3 mil så borde du klara dig. Ta en sval kväll och jag skulle försöka ligga runt 3000 varv/min (ca 50 på trean, strax runt 80 på fyran med originalhjul), men det är ju en risk, det kan man inte komma ifrån. Kanske gaffa dit några släta plåtar som komplement, jag antar att du har de "vanliga" typ1-plåtarna och saknar de bayspecifika ditona.
Motorn i min buss kommer ursprungligen från en 75a pickup som gått utan de busspecifika plåtarna och den går fint än idag (i min 69a) efter flera års och tusentals mils körning, men motorn gick antagligen inte särskilt mycket i den förra bussen och kan ju ha varit ganska "lågmilad" vid mitt övertagande.
ok jag jag har den stora men saknar den bakom och dom två på sidorna, ingen som har?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Hjälp kyl plåtar!!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.