1

Måste men ha alla kyl plåtar? jag har en pickis 75a med typ1 motor men saknar ett par plåtar

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

2

Jo dom är bra att ha annars kan det nog bli värme problem Default/hmm  även tätlisten bör vara på plats

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

3

jo jag vet att dom borde sitta där men kommer bilen nypa om jag åker tre mil med den?

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

4

Knappast nypning, men kolvskada är risken stor för.

5

En gammal devis som ekar i mitt huvud när jag tänker på kylningsproblematiken i en folkvagn lyder "det kan inte bli för tätt".  ICQ/ab

Ska du, som en engångsföreteelse, transportera den 3 mil så borde du klara dig. Ta en sval kväll och jag skulle försöka ligga runt 3000 varv/min (ca 50 på trean, strax runt 80 på fyran med originalhjul), men det är ju en risk, det kan man inte komma ifrån. Kanske gaffa dit några släta plåtar som komplement, jag antar att du har de "vanliga" typ1-plåtarna och saknar de bayspecifika ditona.

Motorn i min buss kommer ursprungligen från en 75a pickup som gått utan de busspecifika plåtarna och den går fint än idag (i min 69a) efter flera års och tusentals mils körning, men motorn gick antagligen inte särskilt mycket i den förra bussen och kan ju ha varit ganska "lågmilad" vid mitt övertagande.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6

ok jag jag har den stora men saknar den bakom och dom två på sidorna, ingen som har?

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.