1

Ännu en fråga :-) bytte backar bak på min 64:a nu i eftermiddag och när jag skulle justera handbromsen inne i bilen lyckades jag såklart trycka in "låsknappen" på handbromsspaken så den for in i själva handtaget.. Så min fråga är denna, har någon en sprängskiss eller liknande förklaring på hur själva låsningen av handbromsen funkar? Måste jag ta bort hela handtaget eller går det att pilla dit när allt är på plats? Som det är nu sitter knappen typ 1cm in och den fjädrar när man trycker på den men det går inte att låsa handbromsen...

Med vänlig hälsning, Kristofer

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Om du känner på spärren ovan tänderna så sitter knappens stång runt andra sidan och den har nog hoppat ur tryck in en skruvmejsel på ovansidan samtidigt som du drar i spaken så kan den släppa Default/hmm

Annars är den lätt att plocka bort sitter ju bara med ringar runt axeln ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Ok, undrar om jag förstår rätt... Det "hänger" ju en sorts spärr eller nåt innan själva drevet. Jag antar att det är den som "hänger" och är rörlig som själva låsningen ska sitta på... Eller? Den ser ju lite rundad ut på en sida och sen sitter det väl någon tand på en annan sida,  ska man liksom trycka upp den eller nåt samtidigt som man trycker på låsknappen? Eller förstår jag helt fel? Lite dålig på att förklara vad jag menar ;-)

4

Det är rätt tänder på ena sidan och rund på andra, har slagit runt den en gång och då hoppade den rätt men då var det nog mest tur ICQ/ad Drar/trycker man stången samtidigt som man snurrar runt den hoppar den rätt men det går lättare om knappen och fjädern är dän skruvad Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Ok, ska ut o prova lite igen imorgon... Får se om jag lyckas få till det. Tack för tipsen! :-)

6

Släpp efter vajrarna och ta en ståltråd som du böjer till i 90grader ca 5...6mm från ändan och pillra dit/sväng kuggsegmentet rätt samtidigt som du trycker in spärren. Fixas på några minuter.
Innan du justerar handbromsvajrarna skall du justera ut backorna ordentligt vid hjulen! Först därefter justeras handbromsvajrarna!!

7

Ok, om man använder ståltrådsmetoden så antar jag att man ska ha handtaget uppåt? Alltså som att handbromsen är åtdragen? Och jag har justerat ut backarna i trumman redan, tänkte bara justera handbromsen när jag ändå höll på :-)