2,201

Sitter på jobbet och längtar hem till min lagårdsdörr...  ICQ/ab

Alte Liebe rostet nicht!

2,202

Sitter här med ett vinnarleende...  ICQ/ag 
ÄNTLIGEN har vi fått pappren på Varianten...efter 7 sorger å 8 bedrövelser, så damp de ner i lådan idag.

ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2,203

Grattis då blev det plötsligt en bil igen...

[

2,204

25hpman skrev:

ÄNTLIGEN har vi fått pappren på Varianten...efter 7 sorger å 8 bedrövelser, så damp de ner i lådan idag.

Grattis Tomas. Var la gött det. Undrens tid är inte förbi, men frågan är ju när du och inger kommer upp och hälsar på i varianten?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

2,205

25hpman skrev:

Vad var tricket? Hota med maffian? ICQ/ab

2,206 Senaste redigerad av michaelth (2012-07-10 19:35:12)

Garttis Thomas

På tiden du blir ägaren, hur länge sen är det du hämtade hem pärlan.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2,207

Jag vet inte hur länge jag hållt på med att tjata...det var snö o vår när jag hämta den så det var väl i mars/april ifjol som jag hämta hem den. Ja, det drog ut på tiden, men den har totalt bara kostat mej 4.000:- så när man ser på det hela så här i backspegeln så var det ändå inte så tokigt. Pruta ju ner den 6.000:- för att det inte var några papper på den från säljaren i Halmstad.
Jag ringde honom för femtitolfte gången förra fredagen, o då lovade han att han skulle fixa det...som så många gånger tidigare. Så jag trodde inte att det skulle ske nåt denna gången heller, men si, jag hade fel.  ICQ/ab
Tricket var att han har köpt sej en -59:a bubbla med soltak som han renoverar i Blekinge...o han behövde en bit plåt som inte görs repro. Den ska jag (VwGoran) skaffa fram till honom. Så nu var läget på ett annat plan...  ICQ/ag  vilket antagligen skyndade på fallet en aning.  ICQ/ae

Så nu kan man sätta igång....den är ju ett lätt objekt. Ingen rostlagning behövs, men inredning o nya skärmar. Bromsar o el.

Nya höger fram o höger bak skärmar finnes o fina dörrar o framhuv från en 1500 (ingen S), fin brun baklucka (1963)....den bruna färgen är så förbannat snygg. Nutria.....nu ska det jagas skärmkeder i nutria.  ICQ/ag

2,208

Får hjälp av farsan att 12 voltskonvertera/ städa elsystemet. Snart dags att provstarta ICQ/ab

2,209 Senaste redigerad av Fredde (2012-07-11 11:23:40)

Hörde igår att ganska många stationer hade sålts av Svensk Bilprovning AB.

Idag läser man den lokala morgontidningen och där står det att stationen som jag har närmast har sålts till denna nya firma.

Finns det ingen privat besiktningsstation i någon av sveriges större städer? Om det finns(har för mig att jag hört att det ska finnas någon/några) hur har ni som besiktar där upplevt det?

Kan det underlätta en besiktning ICQ/ag eller har det blivit svårare ICQ/ac .

Att det kommer bli dyrare är nog ganska självklart. Att allt privat skall bli billigare har inte jag sett. Kolla bara den privata elmarknaden.

Att jag undrar är att jag har en buss som tidigare reggat till LB. Den har jag tänkt regga till PB igen-om det nu går.

Sen har jag en bubbla som fått ett förläggande då förre ägaren körde in med dubbla webers. Har man tur så är det bara att köra in med den nu ICQ/ag  ICQ/ag . För denna nya firma måste ju börja med "blanka register" kan man ju tycka Default/lol

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

2,210 Senaste redigerad av Fredde (2012-07-12 08:40:09)

Igår fick jag liten räkning i från min bredbandsleverantör.

Det stod att de inte hade tagit betalt för virusprogrammet som jag även köper via dem, utan hänvisade till "tekniskt fel".

På dator 1 hade de gått tillbaka 18 månader och på dator 2 hade de gått tillbaka 19 månader. Dator 3 har jag tydligen betalt virusprogrammet på.

När jag som kund beställer så utgår jag att de tar betalt. Ett datorföretag skall väl ha system så att detta upptäcks tidigare.

Hur långt tillbaka för ett företag gå för att kräva betalning?

Visst det var inga stora summor det handlar om men denna faktura var på 900 spänn.

Hur sjutton kan man ha "tekniskt fel" så länge på vissa delar av fakturan? Det vanliga abonnemanget samt virusskydd för dator 3 har de kunnat ta betalt för.

Någon som har några bra tips som man som liten kund kan göra?

Blir nog till att byta bolag. Att man har varit kund i över 10 år spelar tydligen ingen roll. Så då skall jag väl heller inte vara kund där ICQ/ag !

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

2,211

Jag hade lite samma problem förut med tele2.
Jag hade canal+ paketet.
Men sa upp de då jag ändå aldrig tittar på tv.
Jag hade 3 månaders uppsägningstid.
Men hade kvar canal+ i mer än ett år till.
Behövde dock inte betala för de.
Men rätt som de var damp de ner en räkning på canal+ i över ett år.
3900 tror jag den låg på.

Efter lång tid i telefonen å mycke snack med olika avdelningar osv (jag hade ju sagt upp kanalen) Så strök dom min faktura så jag behövde bara betala in vad jag brukar (260kr eller nått)

Men canal+ var borta 10 sekunder senare ICQ/ae

2,212

Har precis kommit hem med min tredje split!  jiho!!!!!!!

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

2,213

Pics or it didnt happen ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

2,214

Ska uppåt i landet för och hälsa på päronen... Nån som bjuder på garagefika runt Örebrotrakten??  ICQ/ae

2,215

Det kömmer......... bara lugn men det är en pilbuss ICQ/af

2,216

Fredde skrev:

Igår fick jag liten räkning i från min bredbandsleverantör.

Det stod att de inte hade tagit betalt för virusprogrammet som jag även köper via dem, utan hänvisade till "tekniskt fel".

På dator 1 hade de gått tillbaka 18 månader och på dator 2 hade de gått tillbaka 19 månader. Dator 3 har jag tydligen betalt virusprogrammet på.

När jag som kund beställer så utgår jag att de tar betalt. Ett datorföretag skall väl ha system så att detta upptäcks tidigare.

Hur långt tillbaka för ett företag gå för att kräva betalning?

Visst det var inga stora summor det handlar om men denna faktura var på 900 spänn.

Hur sjutton kan man ha "tekniskt fel" så länge på vissa delar av fakturan? Det vanliga abonnemanget samt virusskydd för dator 3 har de kunnat ta betalt för.

Någon som har några bra tips som man som liten kund kan göra?

Blir nog till att byta bolag. Att man har varit kund i över 10 år spelar tydligen ingen roll. Så då skall jag väl heller inte vara kund där ICQ/ag !

Läste om en liknande grej på ett annat forum häromdagen och det som påstods då var att företag har upp till 3 år på sig att kräva in betalning, efter det så har dom fortfarande rätten men ställs lite andra krav som jag förstod det. Hade tydligen varit en långdragen process om något sådant för ett tag sedan.

Fast i det fallet som du beskriver Bajen skulle jag säga att du hade tur. Är ganska säker på att företaget har all rätt att kräva ut pengarna. Man är nämligen skyldig som konsument att kontakta leverantör/försäljare om det är så att man inte får räkningar på det man har. Så om det skulle gått helt korrekt till så kunde dom krävt att du hört av dig efter 3 månader och 1 dag...

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

2,217

Varit på H2M Racing i Östersund o handlat några AN-kopplingar av de trevliga killarna där  ICQ/ab  Fick t.om. lite tips o hjälp av en annan [Volvo]kund som var där i ett annat ärende.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

2,218

67an flög igenom besiktningen idag. Sen bestämde sig någon nere på båtklubben att fira det genom att backa på den... liten buckla i stötfångaren fram på min bil, hela hans plasthölje sprack! Jag log och tyckte inte det var nån fara  Default/lol  Men det är härligt med en originalbil att puttra runt med, har nästan saknat avgas/motorljudet!

Citroën C5 2011

2,219

Tar min första semester öl ICQ/ab

Type2-57 PG/SG
Såld-Lowlight ghia-56

2,220

Tur att fakturan "bara" var på 900 spänn.

När jag ringde min bredbandsleverantör och frågade varför någon på deras företag inte hade koll på detta så fick jag inget bra svar.

För att du ska kunna köpa deras virusprogram så bör man väl ha deras bredband?
För att du ska få billigare pris på virusprogrammet så måste du ha fler än 1 dator.

De skickar en faktura på bredbandet och för virusprogrammet på dator 3(fast det står bara virusprogram på fakturan, hur ska jag kunna veta som kund att det endast gäller dator 3?). Jag har utläst fakturan som att jag har betalt helt enligt det som jag beställt av dem.

Jag har kollat andra bolag för att se om de har något bättre att erbjuda ICQ/ag .

Är det någon av er som kör med Telias bredbandstelefoni(funderade även på deras tv)? Men för att telefonin och ev. TV:n skall fungera så måste modemet stå på dygnet runt.

Ville man köpa "tjänsten" så att man kan stänga av modemet(då behåller man sin fasta telefoni) då kostade modemet 29 kronor/månad(slipper man vid bredbandstelefoni) samt att månadskostnaden för bredbandet var 50 kronor högre än bredbandstelefoni. Det blir ju några kronor på ett år att spara. Men larmet man har i stugan fungerar nog inte med bredbandtelefoni ICQ/ac , så det spricker väl där.

Den sista jag pratade med sa att deras modem inte drog mycket ström så den var inte "dyr i drift" samt att hade man den på så fick var man garanterad att man hade alla senaste uppdateringarna. Bör den inte känna av att det finns nya uppdateringar när den startas? Det gör ju datorerna idag.

Och jag som fick lära mig som liten att man stänger och släcker det man inte använder ICQ/ab . Vilket gör att jag undrar om Telia verkligen är ISO-certifierade ICQ/ag . För denna lösning som de säljer, gör ju att deras kunder använder mer ström än vad som egentligen behövs, sen kanske det inte är så många watt som förbrukas men det blir ju ändå en ökad förbrukning Default/lol

VW KLEINBUS,1967

2,221

Ghia64 skrev:

Har precis kommit hem med min tredje split!  jiho!!!!!!!

Nå, vad hämtade du i Edsbyn nu då?

2,222

Städade hallen, där dök en kartong upp. ICQ/ab
Hittade den på vinden för 2 år sen, ett soltakstyg till buss. ICQ/ag
Öppnade och kollade på fakturan, 1359:- köpt 910808, från Textil&Marin i Linköping. ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad
Varför tar allt såååååån tid? Default/hmm

Men nu har jag ju ett nytt tyg iaf....... ICQ/af

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

2,223

Det blev en 59 ska lägga upp bilder på projekt snart.......behövs massor med plåt ICQ/ag

2,224

Mogge skrev:

Städade hallen, där dök en kartong upp. ICQ/ab
Hittade den på vinden för 2 år sen, ett soltakstyg till buss. ICQ/ag
Öppnade och kollade på fakturan, 1359:- köpt 910808, från Textil&Marin i Linköping. ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad
Varför tar allt såååååån tid? Default/hmm

Men nu har jag ju ett nytt tyg iaf....... ICQ/af

Så får man se det ICQ/ag

21 års inflation samt index höjningar och allt vad det heter så köper du inte det för 1359 kronor idag ICQ/ag . Där snackar vi investering för framtiden Default/lol

VW KLEINBUS,1967

2,225

Sitter och är förväntasfull/nyfiken. Fick samtal nyss om att åka och kolla på en typ 1:a -67 imorgon  ICQ/ag

Typ 1 -68
Waldburg