Behöver ett gammalt tidstypiskt avgassystem till min bil, typ1 1500, 1967.
Inget nytillverkat, bara gammalt och komplett
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Avgassystem ANSA, Sauer&Sohn, Mahag, Abarth, Empi....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Behöver ett gammalt tidstypiskt avgassystem till min bil, typ1 1500, 1967.
Inget nytillverkat, bara gammalt och komplett
Får du tag i enn SoS så offrar jag armen, kanske båda armarna för att få köpa det av dig!
Då kan jag typ leta på vad som hellst!
Är det ormbo med 4kantig fläns som är aktuellt?
Jo, man får lite samma känsla när man försöker leta efter ett SoS, det kan var värt en kroppsdel. De växer ju inte direkt på träd, men ett gammalt ANSA duger åxå. Fyrkantig fläns ska det vara om det är ett Empi och vad jag kunnat se på gamla Empiannonser så är det ett halvt SoS med dubbla pipor. Fast SoS smäller högst
Abarthkopiorna med fyra pipor tror jag inte är riktigt 1967, utan tidigare. Det vore läckert med något från 67. nu när jag har förgasarsatsen från Riechert, som ska på i vinter.
Lyssna med ahg16 om hans gamla Empi är till salu!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 63#p127863
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1399319
Jag har nämligen både ventilkåpor och komplett dubbelförgasarkitt solex 40pii som är s&s. Har sökt i flera år i hela Europa för ett s&s avgas, men utan resultat. Därav min upphetsning ovan. 
Själv har jag ett gammalt dds system till porsche (ormbo) och ett abart. Även ett annat gammalt, som jag inte vet något om, men det är jätte konstigt. Har även ett svenskrörbockning (eller iallafall en kopia, dåtida på den modellen)
Lycka till
Kul med dina förgasare! Har du hittat dom i Sverige?
(ursäkta för extrem ot i din annons)
Köpte dem hos riechert i Tyskland, smidig affär över telefon, dock inte särskilt billigt, men snyggt Riechert
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Avgassystem ANSA, Sauer&Sohn, Mahag, Abarth, Empi....
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.