Har byt motor i min bay, men behöll inte generatorn för jag tog förgivet att den andra skulle passa.
Den som nu sitter i har tre stift, men den gamla som satt i har bara ett stift. Hur löser jag detta?
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » växel ström genetator hjälp!!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har byt motor i min bay, men behöll inte generatorn för jag tog förgivet att den andra skulle passa.
Den som nu sitter i har tre stift, men den gamla som satt i har bara ett stift. Hur löser jag detta?
Den som har tre stift behöver ett externt laddrelä, den med ett stift har ett inbyggt relä.
Så du behöver ett laddrelä för växelström för att få det att funka.
Du får köpa ett växelströms laddrelä och koppla upp på dom tre stiften. Din andra generator hade inbyggt laddrelä.
ok vart få jag tag på det?
I närmaste bildelsbutik (eller på skroten?). Mekonomen tar 260:- för ett sådant, det är inte VW-specifikt utan i stort sett alla regulatorer för vx-ström o 12 volt passar. Huvudsaken är som sagt att det är externt och försett med tre anslutningsstift.
ok kanon tack för hjälpen
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » växel ström genetator hjälp!!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.