151

Default/lol  Default/lol Vilken fantastisk historia och vad roligt och levande du berättar den!
Men jösses, inleder dem fortfarande med ”hur var det här då”.
Det var väl ett sätt man uttryckte sig på när din buss var ny men nu! Default/yikes 
Sen har jag en stilla undran när de på polishögskolan ska hitta till lektionerna i socialt beteende.
Man K A N faktiskt ställa en fråga för att få ett svar istället för att bara påstå en sak och som dessutom är fel. ICQ/am
”Det där är inga norska skyltar”
”Men det här är inte din bil”

Typ 1 1954 Stratosilver

152

Klockren läsning ! ICQ/ag

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

153

en polis mans beteende bygger på att du skall bli rädd o lydig om du i stället är lungn  sammlad o saklig så blir dom oftast ställda o vet inte riktigt hur dom skall göra(utbildning)det är ju meningen att du nästan skall pissa på dig bara du blir stannad ICQ/ag här i stockholm med alla aspiranter o nybörjare så blir dom helt ställda om du tar kommandot ,A Fridh körde en helt nerplockad ghia till lack o blev stoppad, efter 30min snack ( klagade på att polisbilen hadde trasigt avgassystem ICQ/ag )fick han böter för att inte ha tänt halvljuset ICQ/ae

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

154

ICQ/ag Så fint att Polisens fantastiska uppträdande kan roa flera så här i efterkant av händelsen! ICQ/ad
Självklart är det viktigt med Poliser i vårt samhälle men myndighetspersoner som inte kan bete sig som folk och använder sin auktoritet på fel sätt, dom har jag inte mycket till övers för... skulle vara intressant och veta vad dom lär sig på Polishögskolan om att hantera folk, eller va dom inte lär sig... ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

155 Senaste redigerad av Jan-Iver (2012-07-09 08:08:49)

Härligt med farbror blå! Jag kan intyga att det räcker med en vanlig bil för mig som är norsk men med svenskt körkort och svenskreggade bilar för att få aspiranterna på G...

Jag hadde en mycket förvirrad men rolig träff med två kvinnliga helfärska aspiranter i vintras efter att en bekants uppmaning och hans säkra resonemang att lagen gäller inte för lätta lastbilar ...!!! hjälpte mig konvertera min Ford-van med eländiga lysen till nya insatser och bi-xenon lampor. Damerna tyckte jag hadde väldigt starke lysen, - Är inte det bra frågade jag dom, att jag äntligen ser vart jag kör ICQ/ab Det tyckte inte dom. Det är så trångt under huven på vanen så att hur de än lyste och letade så hittade de inte balasten. Och det skulle på något vis vara det fällande beviset att det var en olaglig konvertering. Jag skickade dom in i saftblandarbilen ett antal gånger för att läsa på reglerna då jag påstod att den inte var olaglig och att jag inte konverterat. Efter hela köret med med koll av körkort och frågor om det är min bil, nej det är min frus som svar, blev det en flygande kontroll då det enda felet de kunde hitta var att batteriet inte var helt fastspänd (i samma trånga motorrum) berättade jag för dom att mitt avgasrör var för kort... Då jäklar gick de igång dom gröna-blåa brudarna, läste på lite till i saftblandaren och kom stolta tillbaka och kunde skriva en lapp om ombesiktning för att avgasröret var för kort. (jag hadde tid för besiktning av den redan inbokad för den årliga kollen och det nya röret i skuffen men det visste inte dom)

Men asså testet med pennan, var det ett drogtest eller vad? Här uppe i norr blåser vi i pipan på deras kommandon men inga pennor än för mig iaf ICQ/ad

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

156

Det är väl så att deras fördomar fick utlopp på gränsen till överdos denna dagen. "En så sliten och ovårdad bil kan ju bara en alkis eller knarkare åka runt i". Den måste vi stoppa... Kolla han har långt hår också!!! Nä nu j*vlar!!!

Skönt att det gick bra  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

157

Jo, det var väl ett halvhjärtat försök att studera pupillernas uppträdande fram-å-tillbaka, antar att om jag vart hög på några magiska svampar så hade väl ögonen haft problem med att fokusera på Polisens fantastiska knarkdetektionsutrustning... ICQ/ad

Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST