Hej.
Heter Stefan Persson, är 38½......
Världens bästa sambo och tre barn sen tidigare.
Bor f.n i lgh efter 13 år i hus och en vinter i stuga vid havet... känns trångt..
Flyttar dock till 250kvm hus om ca fyra månader, blir skönt att kunna sträcka ut sig igen.
Genom åren har nog trettio bilar passerat, en del har runkats ihop och sålts vidare, en del sålts direkt och en del har jag kvar.
Började med VW 1988, köpte en 65a med pre64-dörrar som jag satte splitruta i och lackade Glasurit M40, brytbas Gul...
15" bak breddade 2,5" och fram satte jag 14" bussfälgar med vända centrum, en rätt så typisk 80tals-looker!!
Efter det blev det uppehåll från 1991 till 1993 då jag började med en 62as varre som blästrades och rostlagades innan jag ledsnade och sålde den till en folkracesnubbe.....
Hela början av 90talet så byggdes det billjud, och 1996 köptes en notch in.
Den fick dubbla elsystem, generatorer, batterier etc.
Vattenkylda slutsteg, tryckluftsstyrt handskfack med panel för temp på stegen och kylvattnet och så vidare.....
Blev en rätt omfattande ombyggnad som slutade i SM-silver 1997.
Efter det så hade jag den som brukskärra några somrar och den slutade sitt liv hos mig i ett vägräcke 2000.
Den såldes vidare och ägs numera av Patrik "Putte" Persson i Kumla och han har gjort storverk med bilen!!
Jag köpte en gräsligt orange fastback, lackade upp chassit, monterade skivor runt om och slutligen en Porschesexa i baken.
Den döptes till Volsche och har efter det vandrat runt i mellansverige.
Motorn är dock sparad till kommande projekt.
Sen köpte jag en 67a pickis som donades till, sänkning och handmålade dekaler.
Helmut Schnell Motorradservice, Helmut tillkom efter en blöt sväng på BR där jag vandrade runt iförd militärhjälm...
Hade en blåvit typ1a som jag i princip bara hade över BR ett år, men den räknas knappt.
2003 fick jag den briljanta ideén att jag skulle bygga en buss åt Stefan Gillblad i Umeå, Der Bunkerblitz.
En 67a som fick en hemmabyggd barndoorbakdel och sidorutorna lades igen.
Sen blev det cigarr för hela slanten, en FormelVee som hade alukaross, en ny kaross rullades fram i engelska hjulet men passformen blev sådär så den hamnade i skrotbingen.
F.veen hänger numera i taket i kallförrådet.
En mattsvart variant köptes in och kördes en sommar för att sen säljas till Övik.
Sen köpte jag Typ1an som finns under projekt "Off to Bonneville" och har kört med den i tre somrar.
Köpte även en T34a som skulle få Porscheprylarna men eftersom nu ett annat objekt dykt upp så är den till salu, verkar bli Norge eller Danmark som blir nya hemlandet för den.
Håller även på med en Bay enkelhytt som är lite ombyggd, större bromsar och Volvosnurra, ska bli min brukskärra från sommaren.
Vintern 2011/12 ska jag påbörja det största projektet jag nånsin haft....
Blev en lång pres, troligen orkar ingen läsa ända hit.... hahaha...