Kalle skrev:Tack för feedbaken!
Hur sitter passagerarstolen fast i frammkant då?
Eberinsuget är kvar för att jag tänker ha ebern kvar. Har en polare som jobbar med värmare som ska hjälpa mig gå igenom ebern och få den att funka som den ska. Kan vara ett uppskattat tillbehör om man fricampar när det är kallt om nätterna.
Jag har tänkt sätta en brytare på remoten till slutsteget för att kunna slå av det om jag ska spela musik när jag campar under en längre tid. Då kommer det enbart vara cd-stereon och de små eartquakehögtalarna som spelar.
Alltid lika kul att läsa om bussprojekttrådarna och dyker det upp ngt jag tror mig kunna hjälpa till med så gör jag det! 
I framkant sitter inte stolen fast alls, bara ligger mot ett par gummimellanlägg, vid ryggstödets ovankant låser den "automatiskt" i en hälla med en läpp på skiljeväggen till lastutrymmet. Svårt att förklara bättre utan bilder. Men ta en titt på stolen och de eventuella rester av fästena du har kvar för att se om du kan komma till ngn slutsats. Annars får du försöka jaga bilder på neeeeeetet över hur det ska se ut. Själv har jag ingen möjlighet att plåta då jag är "utelåst" från garaget under en period av renovering.
Själv håller jag på med en relativt omständlig eberinstallation, då jag från scratch installerar en liten Eberspächer B1L, en modernare värmare som tar väldigt lite plats. Det har emellertid dragit ut på tiden och jag har nu hunnit använda bussen i fem år utan värme, hade jag bara försökt få liv i originalbazookan hade jag kanske haft värme för länge sen? Tycker det låter rätt vettigt att satsa på att få igång originalvärmaren, även om jag ville ha bort den pga storleksaspekten.
Brytare på remoten låter som en enkel och bra idé. Själv har jag redan konstruerat ett system som funkar bra vid färd, att om jag vill göra om det får jag ta till en del oortodoxa knep. Tänker mig en egen "bandare" i baksätet för att slippa klättra fram vid ev skiv- eller källbyten, denna skulle sedan spela genom de bakre högtalarna omkopplade via relän från den bakre bandarens remote. Allt detta är bara på skissbordet dock, detaljerna är inte utarbetade.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't