Faan GB , där var jag verkligen inte, jag är ju Hangaround i The Teletubbies Crew....
.. men lite läskigt att du håller koll på den kulturen!
Jodå Nosslin nu kommer det !
Å tackar Spaan för the pics !
Jo så här var det, jag och Nosslin var till Ånge för att kolla till ett tips om två pickisar i en kohage ( bilder finns tidigare i tråden ) och nu när det blev som det gjorde så blev vi ju tvugna att ta hem varsin. Johans finns i http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 28#p129128 och nu kommer min hämtning.
Idag så gick jag på semester så varför inte spendera en eftermiddag i en kohage !? Jag hade fått med mej Skäggo,Brorsan och Grenje ( Tack än en gång Grenje för lån av grejor för hämtning !
) så efter en kaffe på verandan och lastning av två bilar med vagn så hade vi fan fått med allt. Jag har trots allt drygt 10 mil till Ånge så det gäller att packa rätt.
Visst och vackert så, vi rullar iväg och väl framme så ser vi att en Mazda pickis står i hagen med korna, okej bonden är här, är det bra eller dåligt...
det är markägaren vi handlat pickisarna av så vi vet inte om bonn vill ha in oss i hagen direkt.. men jo då,det gick bra " vem vill ha det här vraket då ? "
Ok, börjar lasta ur. Fyrhjuling,elverk,spännband,kafe,vinch,verktyg,domkraft,hjul...domkraft ! Var är domkraften !? Faan.... Tjena, åkt 10 mil utan domkraft till en bil som stått utan luft i en hage i 20 år...
Christian hade en vek vikbar sax orig. Passat domkraft i sin bil iofs men så kommer bonn igen så vi frågar då. " Visst har jag domkraft,klart ni får låna den ! "
Jag och Jon börjar städa ur lite skit från flaket och Grenje och Christian åker till Bonns hus, då vi blir attackerade av Batman ! Ehh, OK, har vi fladdermöss, vad finns mer.. ? Ormar,dinosaurier, Ufon..

Det gick bra iaf, den flög därifrån och vi börjar gräva lite kring hjulen.
Christian och Örjan kommer tillbaka med domkraften och vi börjar veva upp och byta hjul. Två gick bra sen sprack (!) hylsan till dragskaftet!
Och inget fälgkors.... Jaha, letar lite i Passaten och i Örjan s Sprinter och tro på fan, det låg ett orig. verktyg i Mercan ! Som vikte sej
.... men Brorsan hade sin Creme Brülee eldare i sin bil och med lite värme och ett rör från en trasig hövagn som låg i hagen så byttes alla hjul till slut .
Och alla fyra hjul snurrade faktiskt så vi skulle precis till att koppla på fyrhjulingen så kom Bonn till oss igen och sa ( han i overall om ni undrar... ) att " Äh, koppla till min pickup så drar jag ut er och ni slipper slita på hjulingen. " Tackar !

More to come....
You´ll never know...