1

Pratade lite snabbt med mannen som äger den här bilen när han var på besök här i Hudik.
Han sa att gasreglaget han har är tillverkat av någon i Umeå, glömde att fråga av vem. Någon här som vet?
Det är typ en rulle som vajrar löper i till förgasarna, det syns inte på bilden, men nån här kanske känner till bilen.
Skulle gärna vilja se en närbild på sånt reglage.

Post's attachments

-74.jpg, 735.6 kb, 1835 x 1695
-74.jpg 735.6 kb, 182 downloads since 2012-07-07 

Typ 3 Variant -65

2

Det är ett reglage tillverkat utav Göran Lundgren.

Dra iväg ett mail till hans son Magnus för prisuppgift (tror det ligger runt tusenlappen).

extrembug74 at hotmail dot com

Jag har ett sådant själv och det funkar mycket bra.

3

Mejla till [email protected] så får du säkert svar på dina frågor.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

4

Jo, jag har oxå köpt ett sådant av Göran. Betydligt "nättare" och mera gatvänligt (finjusterbart!) än ett "Hex-bar"....
Länk till min installation här
Finns i två varianter IDF och IDA (jag köpte IDF till mina Dellorto's)

http://mettis.net23.net/Foto1240_b.jpg

5

Perfekt. Tack för svaren.

Typ 3 Variant -65

6

mettis skrev:

Jo, jag har oxå köpt ett sådant av Göran. Betydligt "nättare" och mera gatvänligt (finjusterbart!) än ett "Hex-bar"....
Länk till min installation här
Finns i två varianter IDF och IDA (jag köpte IDF till mina Dellorto's)

http://mettis.net23.net/Foto1240_b.jpg

Vad har du alla knappar och lampor till som sitter i överkant motorrummet?

7 Senaste redigerad av Stefan F (2012-07-09 19:39:46)

Tänk bara på att originalgasvajern blir i kortaste laget och att du kanske inte riktigt får ut den rörelse på rullen som du tänkt dig. Jag löste det med en gasvajer från en typ2, så fick jag drygt en meters "klippmån"  ICQ/ag

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

8

Stefan F skrev:

Tänk bara på att originalgasvajern blir i kortaste laget och att du kanske inte riktigt får ut den rörelse på rullen som du tänkt dig. Jag löste det med en gasvajer från en typ2, så fick jag drygt en meters "klippmån"  ICQ/ag

Och jag körde en riktig snikvariant, 2m bromsvajer på närmsta cykelbutik och en skarv under baksätet mot originalvajern.  ICQ/ab

9

C.Frisk skrev:
Stefan F skrev:

Och jag körde en riktig snikvariant, 2m bromsvajer på närmsta cykelbutik och en skarv under baksätet mot originalvajern.  ICQ/ab

Så kam man göra om man inte har något vajerhölje.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G