1

Kör idag med en 009 men håller på att montera in en msd fördelare och en 6-al
men funderar lite på tändkurva ( fjädrar och bussning )

motorn är min 2176a och den varvas som mest till ca 7000 ,  (körs mest som daily driver)
som jag läst mig till är det vettigt med de 2 mindre silvriga fjädrarna så den växlar ut fullt så snabbt som möjlig
men sen funderar jag på vilken bussning för advance som troligen är bäst ?

vad kör ni för kombo ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

2

Haloj !
startade upp med msd fördelaren nu men det är ju inte så man jublar ICQ/ad

startade med de två svagaste silver färjade fjädrarna och med 25 graders bussningen. och den
går som en påse nötter ICQ/ao

ställer jag upp den på 34grader vid 3500 rpm (fullt utväxlad), ja då går den iaf... men sen när jag backar ner på rpm så börjar den "poffa" och smälla..

Tycker jag lyckades "crimpa" tändkabeln till tändspolen  som man måste klippa till själv någorlunda men kan man mäta kabeln så man är säker på att den är ok? isf hur ?

Behöver lite msd hjälp här ICQ/ad

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

3

Det låter som ett bränsle problem
Det brukar funka till 99% med den uppsättningen 
Sätt dit den största begränsaren och en blå fjäder
Om du har 8,5mm kabel till en blaster spole kan det vara svårt att få inn den i hålet
50k ohm  foot
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke