1

Har en AD med en 009fördelare. Problemet nu är att 3:an och 4:ans sida går betydligt varmare och har nu gjort.så att motorn går dåligt som en jagvetintevad. Har bytt kondning och tändspole utan resultat. Bytt huvudmunstycken i gasarna utan resultat.
Funderar nu på om det är förtändningen som spökar eller ventilerna. Den är ställd på 10grader. För mkt eller?

Den gick hyfsat bra tills det helt plötsligt började rycka vid gaspådrag.
Har rengjort gasarna(igen) och kollat alla stift som ser lika mörkbruna ut. Vill inte ställa ner soppan nåt mer iaf.

Har inte hunnit kolla ventiler än men de är ställda på noll vid kall motor för ca 20 mil sedan. Kan det vara så att jag måste sätta spel på dom?

Mygg och regn främjar inte direkt timmars felsökningar i brist på garage.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

2

Har du dubbla förgasare??

3

Ja weber 40.

4

Då ligger nog problemet där, kolla att dom är i synk, ända från tomgång till fullgas. Ligger ena sidan och åker snålskjuts blir där ingen värme.

5

Den värmen som blir nu är väl lite över normal på ena sidan och såinihelvete över normal på andra. Men jag får väl ge det ett försök till. Dock är synkklockan långt borta.... ICQ/ac

6

Ika skrev:

Har en AD med en 009fördelare. Problemet nu är att 3:an och 4:ans sida går betydligt varmare och har nu gjort.så att motorn går dåligt som en jagvetintevad. Har bytt kondning och tändspole utan resultat. Bytt huvudmunstycken i gasarna utan resultat.
Funderar nu på om det är förtändningen som spökar eller ventilerna. Den är ställd på 10grader. För mkt eller?

Den gick hyfsat bra tills det helt plötsligt började rycka vid gaspådrag.
Har rengjort gasarna(igen) och kollat alla stift som ser lika mörkbruna ut. Vill inte ställa ner soppan nåt mer iaf.

Har inte hunnit kolla ventiler än men de är ställda på noll vid kall motor för ca 20 mil sedan. Kan det vara så att jag måste sätta spel på dom?

Mygg och regn främjar inte direkt timmars felsökningar i brist på garage.

Ställ förtändningen på 30 grader vid 3000 v/m...

7

Skall provas imorgon med lättare huvudvärk gissar jag efter ikväll.

8

Har du kollat att du har samma bestyckning i båda förgasarna? Den kanske går magert. Vad har du för färg på stiften?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Det är samma färg på alla stift och tändningen är ställd på 30gr på 3000varv. Hittade dock felet idag och visade sig vara nåt mkt tråkigare än justeringar.
När jag öppnade höger ventilkåpa och ställde motorn i tdc för att justera ettans cylinder kunde jag med tummen trycka avgasventilen 2cm in vilket tyder på att det är nåt allvarligt fel. Så mjuk ska inte fjädern vara får jag för mig.

Blir nog inget körande den här säsongen verkar det som om jag inte hittar ett par billiga fräscha toppar. Kostar så mkt tid och pengar att snickra så det här var verkligen inte vad jag behövde.