Har tagit lös och testat pilarna på batteriet och efter uppsmörjning ploppar dom ut fint! Även gjort rent jordpunkt.
Men när jag sätter i dom i bilen är dom totalt döda.
Vart skall jag börja?
Har du ström ut i kabeln i pilhålet? Börja att mäta där. Kollat säkringarna?
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Ska kolla det du skrev,
En sak som kanske löser några problem var att när jag köpte bilen i januari så funkade dom, kom knappt upp, men liv fans det iaf, så när jag hämtade den i april var de som de är nu, döda.
Låter som att det ärjat på någon kontakt punkt. Mät spänningen och rengör alla kabelskor på kabeln.
Vart sitter säkringen till pilarna?
Har du inte en säkringsdosa framme innanför bagage pappen?
Vad har du för årsmodell?
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
56a
http://www.thesamba.com/vw/archives/man … tle/54.jpg
här har du en länk som visar vilken säkring som styr strömmen till pilarna .
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
9 2012-07-06 06:52:20 Senaste redigerad av sista_bossen (2012-07-06 06:52:41)
Tack! Säkringen var hel iaf. Ska mäta strömmen idag...
Jag håller tummarna. Du kan smärgla lite på hållarna i sägringsdosan samt på säkringarna.
Allt för att få rena kontaktytor.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Nu har jag mätt lite... Till vänstra pilen går det ström ända fram , 5.98 volt, och den högra går det bara 0,18 volt....
En annan skum sak var att, om jag tejpar upp den högra pilen så den står i öppet läge, då mäter den vänstra som tidigare hade 5,98 endast 0,1 volt....
Vart fortsätter jag nu?
Låter som det skulle kunna vara jordfel. Vilket mätresultat blir det om du plockar ur pilarna ifrån pilholken och mäter på dom 2 kablarna? Mao kabel till instrument andra instrument kablen till jord.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
En annan metod, Ta en lång sladd, sätt på plus, koppla ur sladden till pilen och koppla långa sladden direkt på pilen. Går den upp då? Då är ju pilen jodad och frisk. Då är det bara att gå "uppströms" och mäta spänningen som tidigare sagts. Så borde du hitta var du har dålig kontakt... Du kan faktiskt även prova att ha den långa sladden fortsatt ansluten till pilen och flytta den "uppströms" och se om pilen fortsätter gå upp.
Annars är det nog så enkelt att det är dålig kontakt, och då är det bara att gå över och borsta och fetta (med kontaktfett) alla anslutningar och kontakter (även kolla blinkersspaken).
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
