1

Har fått tag på en framvagn ifrån en oval som jag börjat plocka isär och tänkt renovera upp, korta och montera sänksatser på.
Den är tänkt att den skall sitta på en 63a sen. Men tanken slog mig, är det kanske bättre att satsa på ett ämne ifrån en Typ 1 av samma "modell" som bilen som framvagnen skall sitta på?
Skiljer det något på dom?
Allt i bromsväg; sköldar, cylindrar, backar mm är slut så det lär köpas nytt...såg att varken på VWImporten eller Classic VW fanns det sköldar till den, är det att leta beg som gäller eller finns det nytt att få tag på?
Första Bubblan jag håller på med så har dålig koll på vad som passar mellan de olika årgångarna...

2

Kolla med : http://d19831136.u293.surftown.se/Prislista.html

Har du trumbromar eller ska du uppgradera till skivor när du ändå håller på??

3

Hittar inga sköldar där heller tyvär, eller är det jag som är blind?

Trummor är det och har inga planer på skivor.

4

Ladda ner prislistan för Typ 1 och sök på "Bromssköld"
Du hittar den på sid 16.
Eller så ringer du och frågar Tomas.  ICQ/ag

5 Senaste redigerad av johan_l (2012-07-07 07:21:04)

En komplett 63a framvagn ska passa på en oval utan problem, men om man börjar blanda grejjor mellan dem är det inte lika säkert det funkar längre. Bättre satsa på bromsarna på den nyare framvagnen, ovalgrejjor är dyrare och svårare få fatt på...

edit: såg det var "inversen" vilket ju passar också, men du har inte krängningshämmare och styrdämpare som SBP kan ha synpunkter på...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)