Hej!
Det här blir mitt första inlägg så det får bli en presentation av både mig och mitt projekt.
Calle heter jag, bor i Göteborg. Har pysslat med folkvagnar tidigare i livet men de senaste åren har jag snöat in på tidiga 911:or. Renoverar nu en 71:a och vill man läsa om den surfar man till early911.se
Jag har varit sugen på buss länge men det var efter en tur i Jockes (JockeB) fina buss som jag bestämde mig för att skaffa en. Det är en 11-fönsters tidig 65:a kombi som varit polisbuss från början. Jag köpte den som ett påbörjat objekt i delar, rensat och blästrat och där bl a balkarna är bytta. Det återstår en hel del svetsjobb på karossen.
Jag kommer att behöva en del hjälp och en hel del delar så jag tror det här forumet och dess medlemmar kommer spela en stor roll i projektet. Tempot kommer nog inte att bli jättehögt då jag har Porsche-renoveringen parallellt men jag hoppas kunna göra stadiga framsteg. Målbilden är en låg och snygg picknickbuss med övernattningsmöjlighet. Turquoise/blue-white är min favoritfärg.
En verkstadshandbok är ju bra att ha så jag beställde en sån här. Den verkar bra!

Här är vi på väg hem.

/Calle

* Saab 02:a