Växelspaken är lite slapp tycker jag och ofta så är det svårt att få i 1:an när man ska iväg man får liksom hitta läget. Detsamma gäller från 3:an till ":an då backen gärna går i istället. Den växlar annars fint när du hittar läget och jag har lärt mig lådan och växlarna men vad kan detta bero på?. Ska in på besiktning om en månad här nu och kan tänka mig att detta kanske inte är så poppis även ifall jag kan växla och köra den
Det är antingen bussningen under spaken eller knuten under baksätet. Jag tror mest på bussningen.
Ali G
växelförar bussningen då?
växelförar bussningen då?
Var sitter den?
Chuckan skrev:växelförar bussningen då?
Var sitter den?
vet ej
glad amatör, får riva i det idag och se mig fram
Byt växelförarkopplingen och även bussningen, justera växelspaken korrekt så bör du vara hemma.
/ P
PS. Stickan, kolla i verkstadhandboken.
Sorry för OT.
Ghia 1968
Byt växelförarkopplingen och även bussningen, justera växelspaken korrekt så bör du vara hemma.
/ P
PS. Stickan, kolla i verkstadhandboken.
![]()
Sorry för OT.
Har kollat men inte hittat!Tur att man inte skruvar med växellådor! 
Chuckan skrev:växelförar bussningen då?
Var sitter den?
under spaken... ca 1cm in bakåt sett....
stickan skrev:Chuckan skrev:växelförar bussningen då?
Var sitter den?
under spaken... ca 1cm in bakåt sett....
Nää...Det är bussningen till växelstången! Växelförarna sitter ju inuti lådan! 
Ok... om det är den som menas så sitter den ju i noskonen(längst ned i högra hörnet på bilden)... då får man antingen byta ut hela noskonen eller svarva en ny i lagerbrons......

annars heter ju den som sitter under spaken för "växelförarbussning"
VÄXELFÖRARBUSSNING T1/2/3, MED LÅSRING
12 2012-07-04 20:01:18 Senaste redigerad av rogga (2012-07-04 22:10:41)
Jag hade problem med att det var svårt att växla på en av mina bilar... det visade sig att alla främre motorkudden var kass... och att lådan tiltade sig vid körning... efter byte av den så funkade det perfekt igen...
13 2012-07-05 06:48:04 Senaste redigerad av stickan (2012-07-05 06:49:04)
annars heter ju den som sitter under spaken för "växelförarbussning"
VÄXELFÖRARBUSSNING T1/2/3, MED LÅSRING
Knappast...Men nåt företag kan ju ha skrivit så i sin katalog vilket inte betyder att det är rätt!