Jag tror att de "försänkta" du har på bild, är allmänna 6-volts typen, de till typ 2 är ännu mer försänkta. De där går ju upp igen i centrumet, mens att den typen du ska ha är plan där.
Det löste sig med remmen, diffade inte mycket alls så den kunde monteras på plats direkt som det var. Tack för hjälpen ändå 

Efter lite diskussioner fram och tillbaka fick iallafall laddrelät ta plats på torpeden. Borrade hål och låste med nylockmuttrar på baksidan efter en skräckhistoria Bullman berättade idag..

Dessa två röda kablar, vad "kallas" de för på mitt nya relä?

Motorn igen. Snart klar, måste fräsa ett litet spår på generatorn så inte accpumpen ligger an. Sen är det lite småpul och sen är den klar. Får byta packbox nere på verkstan där det finns mutterknackare. Måste ha nytt fördelarlock också för det jag har passar inte så bra..

Satt in förarstolen också för första gången. Kommer säkert att få plockas ur igen känner jag på mig.
Sen blev bromsarna luftade idag, så nu fungerar de
Handbromsen lär justeras och sen lär jag få bromsljusen att fungera. Lär bli en historia i sig det med...

Slängde upp lite burkar på takräcket också. Förstärkt DDT-preparat, mumma! 

Vindrutan plockades ur. Tyvärr fick jag ingen list med den nya rutan så nu får jag vänta på den också... Jag som tänkte dra ner bilen på verkstan imorrn, men aja. Får göra det nästa måndag istället och sikta på att ha den färdig då, för samma vecka anländer mina fälgar 
Så det var väl dagens rapport. Kommer ny imorgon som vanligt! 
Roligt att du har sånt tempo Miche ! Jag blir ju andfådd bara att läsa om det..
Men, men - men hur gick det med pilarna då
?
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
180 2011-03-13 20:48:51 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-03-13 20:50:22)
Men jag lär jobba mycket som den glada amatör jag är
Sedan fredag vecka nio har jag jobbat i genomsnitt sex timmar varje dag på bilen, utan någon vilodag. Både hemma i källaren med lösa delar och i "garaget" (vedboden). Största anledningen till att jag jobbar så mycket är för att det har knappt varit minusgrader (Utetemp = garagetemp)sen dess och nu är det ljust fram till halv sju på kvälla. Sen vill jag ju ha bilen klar snart!
Det här är min tredje bil som jag fixar, så det tar tid när man måste lära sig allt man inte kan. Min gula 75:a böt jag bromsar och avgassystem på, pickupen blev det bromsjobb och motorjobb, och nu den här som har krävt hur mycket jobb som helst. Så jag kommer vara nöjd när den är klar för att jag har fått ihop den. Självklart med hjälp från många goda vänner, annars hade det aldrig hänt. 
Juste Mats, min polare hade glömt att ta hem motstånd så det kommer den dag (Typ tisdag) jag har dem i hand
Får göra en "How to" om de fungerar 
Det där med fläktremmen lär du få pyssla vidare med. De måste linjera annars käkas remmen upp o den flyger av, när du inte vill det, garanterat.
Det lät tråkigt, usch. Passar fläkten och försänkningen från en 77:a bay?
25hp har tyvärr helt rätt, Miche
Ska du sätta motstånd på pilarna så mätte vi lite på våra idag ... 0,7 Ohm / 51 Watt blev resultatet (det är vad motstånd som skulle krävas). Har vi på rätt spår då tror du?
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Ääähh annars struntar jag i fläkt och generator, är nog inte så viktigt att ha 
Jadu om du frågar mig om elektronik så har jag ingen aning, så länge det inte brinner så är det säkert bra 
Dessa två röda kablar, vad "kallas" de för på mitt nya relä?
Förstärkt DDT-preparat, mumma!
B+
hoppas burken är tom annars kan du få problem om fel person får syn på den

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Båda DDT-burkarna är tomma och genomrostade. Jag har hittat dem och de andra burkarna i ett stenröse, så jag har bara hjälpt naturen 
Tack för bilden på elschemat, underlättar mycket! 
187 2011-03-14 20:30:39 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-03-14 20:34:25)

Idag fick bubblan den berömda dekalen i bakrutan som en hyllning till Bullman 

Pickupen rullades ut för luftning också 
Imorrn ska jag åka förbi en 77:a bay för att plocka lite motordelar om jag får för ägaren. Behöver ju för att få generatorn att hamna rätt.
Annars dolde jag bränsleröret som är draget genom kupén så inte besiktningen kommer att gnälla, och lite annat småpul fixades. Bland annat sitter takräcket fast nu 
Sen läste jag mig till i instruktionsboken att bromsljuset var kopplat via tändningslåset. Ett par kompisar kom förbi och såg att bromsljuset lyste när jag vred på tändningen och bromsade, så då vet jag att det fungerar också 
Det som sätter käppar i hjulen just nu är den restnoterade listen till vindrutan och att få generatorn att hamna rätt i förhållande till veven. Men det är på gång!
Nu får du väl tänka till lite ändå. Inte har väl en 77:a bay stående fläkt med kåpa heller?
Fick du upp pickisen för "backen" ?

Har då för mig att det står en motor med stående fläkt på flaket till den iallafall under plåten
Annars har jag ingen aning om sena bayar, är det pannkaka eller fuktskada original i dem?
Det var bara att slänga i backen och skotta snö med bakhjulen 

Var och kikade på den trötta bayen idag igen för att kolla om jag hade rätt med motorn på flaket, men tyvärr hade du rätt med både motorn på flaket och den som satt i, Tomas. Blir lite knepigt att hitta på. Men alltså, är det bara plåten som sitter på baksidan av generatorn jag behöver? Isåfall slänger jag upp en köpes-annons så fort jag vet.
Och till de lite godare nyheterna:

Nu står härket på backen för första gången sen november 

DRL 912, avställd 1977-05-13 får snart blåsa frisk luft igen på vägarna 


Blir mycket trevliga fälgar som ska på, förhoppningsvis redan nästa vecka 
Justerade handbromsen också, fyyy f**n vilket drygt jobb. Båda wirarna hade hoppat ur sina spår, så det blev att plocka loss allt och montera rätt. Sen när man har justerat halvvägs provar jag handbromsen för att se om det blev någon skillnad, då hoppar ena skitwiren ur" Då blev det att riva skiten en gång till. Klockan var tio i åtta och morsan ringde och sa att hamburgarna var färdiga, men jag gav mig faan på att det skulle vara klart innan jag åkte. 20.15 avgick VR6:an hem i ilfart, och handbromsen var fixad 
Men du har ju tur som har morsan iaf , vi andra får steka våra burgare själva vi... 
Ja därför är man fortfarande ung så man slipper 

Nu är laddrelät på plats och kopplat så långt jag kan koppla. En föregående talare sa att D- var en skruv på baksidan av generatorn. Vilken är det?

Vy över den väldigt muntert färgsatta inredningen 
Nu har jag kommit så långt jag kan komma utan att dra in bilen till verkstan och göra det sista. Fast jo, listen till vindrutan var restad, jättekul. Kan inte dra in den till stan och ställa hemma så länge på grund av det
Men imorrn blir det ny generator som ska passa lite bättre iallafall 
Usch, nu har det snöat rejält. Får börja med att skotta mig in i min vedbod imorrn, och har det blåst får jag sopa av golvet först.
Till min stora besvikelse hade jag inte fått någon list till vindrutan från norröver, vilket sinkar mig och bilen. Men hur som helst drar jag in den till stan så jag kan skruva på tisdag ändå, orkar inte vänta. Var förbi Mattias igår och fick lite tips och råd om hur jag ska göra med generatorn, så det blir att prova imorrn.
För övrigt får jag motstånd till pilarna snart, så nästa helg borde en "how to" komma upp
Annars så börjar jag nog att skruva på Bullomobilen imorgon, ju mer jag tittar på mina BRMs som står hemma ju mer sugen blir jag att börja på den. Men det får ni läsa om i en annan projekttråd isåfall 
den där skruven kan det vara som skall gå till D-

Spännande, tackar! 
Här kommer bilder på dagens VW-bärgning in till stan:

Först ut ur garaget där jag har jobbat hela vintern.

Innan avfärd. Sänkt vänster bak men inte höger, och sne kofångare...

Hemma 

Fick möte med en Renaultjävel som inte saktade ner när vi kom, resultatet nerstänkt bil och förare..

Snett

Med rätt hjul, då jävlar blir det en killer 



Och på tisdag blir det motorbyte och sänkning höger bak. Sweet! 
passa på att kapa ur svärden så du kan sänka mer 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Här kommer bilder på dagens VW-bärgning in till stan:
Fick möte med en Renaultjävel som inte saktade ner när vi kom, resultatet nerstänkt bil och förare..
Och på tisdag blir det motorbyte och sänkning höger bak. Sweet!
Vad hände när du mötte renaulten?
trevliga bilder, nu blir man bra sugen på att åka till garaget
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Michos Miche skrev:Här kommer bilder på dagens VW-bärgning in till stan:
Fick möte med en Renaultjävel som inte saktade ner när vi kom, resultatet nerstänkt bil och förare..
Och på tisdag blir det motorbyte och sänkning höger bak. Sweet!
Vad hände när du mötte renaulten?
trevliga bilder, nu blir man bra sugen på att åka till garaget
han blev blöt
ingen vindruta 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
