176

Jag tror att de "försänkta" du har på bild, är allmänna 6-volts typen, de till typ 2 är ännu mer försänkta. De där går ju upp igen i centrumet, mens att den typen du ska ha är plan där.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

177

Det löste sig med remmen, diffade inte mycket alls så den kunde monteras på plats direkt som det var. Tack för hjälpen ändå ICQ/ab

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110313381.jpg

Efter lite diskussioner fram och tillbaka fick iallafall laddrelät ta plats på torpeden. Borrade hål och låste med nylockmuttrar på baksidan efter en skräckhistoria Bullman berättade idag..

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110313373.jpg

Dessa två röda kablar, vad "kallas" de för på mitt nya relä?

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110313376.jpg

Motorn igen. Snart klar, måste fräsa ett litet spår på generatorn så inte accpumpen ligger an. Sen är det lite småpul och sen är den klar. Får byta packbox nere på verkstan där det finns mutterknackare. Måste ha nytt fördelarlock också för det jag har passar inte så bra..

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110313380.jpg

Satt in förarstolen också för första gången. Kommer säkert att få plockas ur igen känner jag på mig.

Sen blev bromsarna luftade idag, så nu fungerar de ICQ/ab Handbromsen lär justeras och sen lär jag få bromsljusen att fungera. Lär bli en historia i sig det med...

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110313379.jpg

Slängde upp lite burkar på takräcket också. Förstärkt DDT-preparat, mumma! ICQ/ag

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110313378.jpg

Vindrutan plockades ur. Tyvärr fick jag ingen list med den nya rutan så nu får jag vänta på den också... Jag som tänkte dra ner bilen på verkstan imorrn, men aja. Får göra det nästa måndag istället och sikta på att ha den färdig då, för samma vecka anländer mina fälgar ICQ/ag

Så det var väl dagens rapport. Kommer ny imorgon som vanligt! ICQ/ab

178

Roligt att du har sånt tempo Miche ! Jag blir ju andfådd bara att läsa om det..

You´ll never know...

179

Men, men - men hur gick det med pilarna då ICQ/ac ?

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

180 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-03-13 20:50:22)

Men jag lär jobba mycket som den glada amatör jag är ICQ/ab Sedan fredag vecka nio har jag jobbat i genomsnitt sex timmar varje dag på bilen, utan någon vilodag. Både hemma i källaren med lösa delar och i "garaget" (vedboden). Största anledningen till att jag jobbar så mycket är för att det har knappt varit minusgrader (Utetemp = garagetemp)sen dess och nu är det ljust fram till halv sju på kvälla. Sen vill jag ju ha bilen klar snart! ICQ/ag

Det här är min tredje bil som jag fixar, så det tar tid när man måste lära sig allt man inte kan. Min gula 75:a böt jag bromsar och avgassystem på, pickupen blev det bromsjobb och motorjobb, och nu den här som har krävt hur mycket jobb som helst. Så jag kommer vara nöjd när den är klar för att jag har fått ihop den. Självklart med hjälp från många goda vänner, annars hade det aldrig hänt. ICQ/ab

Juste Mats, min polare hade glömt att ta hem motstånd så det kommer den dag (Typ tisdag) jag har dem i hand ICQ/ab Får göra en "How to" om de fungerar ICQ/ab

181

Det där med fläktremmen lär du få pyssla vidare med. De måste linjera annars käkas remmen upp o den flyger av, när du inte vill det, garanterat.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

182

Det lät tråkigt, usch. Passar fläkten och försänkningen från en 77:a bay?

183

25hp har tyvärr helt rätt, Miche Default/hmm

Ska du sätta motstånd på pilarna så mätte vi lite på våra idag ... 0,7 Ohm / 51 Watt blev resultatet (det är vad motstånd som skulle krävas). Har vi på rätt spår då tror du?

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

184

Ääähh annars struntar jag i fläkt och generator, är nog inte så viktigt att ha ICQ/ad

Jadu om du frågar mig om elektronik så har jag ingen aning, så länge det inte brinner så är det säkert bra ICQ/ad

185

Michos Miche skrev:

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110313373.jpg

Dessa två röda kablar, vad "kallas" de för på mitt nya relä?

Förstärkt DDT-preparat, mumma! ICQ/ag

B+

hoppas burken är tom annars kan du få problem om fel person får syn på den ICQ/ac

http://img854.imageshack.us/img854/6885/namnlsq.png

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

186

Båda DDT-burkarna är tomma och genomrostade. Jag har hittat dem och de andra burkarna i ett stenröse, så jag har bara hjälpt naturen ICQ/ab

Tack för bilden på elschemat, underlättar mycket! ICQ/ab

187 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-03-14 20:34:25)

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110314382.jpg

Idag fick bubblan den berömda dekalen i bakrutan som en hyllning till Bullman ICQ/ab

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110314383.jpg

Pickupen rullades ut för luftning också ICQ/ab

Imorrn ska jag åka förbi en 77:a bay för att plocka lite motordelar om jag får för ägaren. Behöver ju för att få generatorn att hamna rätt.
Annars dolde jag bränsleröret som är draget genom kupén så inte besiktningen kommer att gnälla, och lite annat småpul fixades. Bland annat sitter takräcket fast nu ICQ/ag

Sen läste jag mig till i instruktionsboken att bromsljuset var kopplat via tändningslåset. Ett par kompisar kom förbi och såg att bromsljuset lyste när jag vred på tändningen och bromsade, så då vet jag att det fungerar också ICQ/ag

Det som sätter käppar i hjulen just nu är den restnoterade listen till vindrutan och att få generatorn att hamna rätt i förhållande till veven. Men det är på gång!

188

Nu får du väl tänka till lite ändå. Inte har väl en 77:a bay stående fläkt med kåpa heller?  ICQ/ad

Fick du upp pickisen för "backen" ?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

189

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/DSC00783.jpg

Har då för mig att det står en motor med stående fläkt på flaket till den iallafall under plåten ICQ/ad Annars har jag ingen aning om sena bayar, är det pannkaka eller fuktskada original i dem?

Det var bara att slänga i backen och skotta snö med bakhjulen ICQ/ab

190

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110315385.jpg

Var och kikade på den trötta bayen idag igen för att kolla om jag hade rätt med motorn på flaket, men tyvärr hade du rätt med både motorn på flaket och den som satt i, Tomas. Blir lite knepigt att hitta på. Men alltså, är det bara plåten som sitter på baksidan av generatorn jag behöver? Isåfall slänger jag upp en köpes-annons så fort jag vet.

Och till de lite godare nyheterna:

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110315388.jpg

Nu står härket på backen för första gången sen november ICQ/ag

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110315392.jpg

DRL 912, avställd 1977-05-13 får snart blåsa frisk luft igen på vägarna ICQ/ab

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110315394.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/Sntslug.jpg

Blir mycket trevliga fälgar som ska på, förhoppningsvis redan nästa vecka ICQ/ag

Justerade handbromsen också, fyyy f**n vilket drygt jobb. Båda wirarna hade hoppat ur sina spår, så det blev att plocka loss allt och montera rätt. Sen när man har justerat halvvägs provar jag handbromsen för att se om det blev någon skillnad, då hoppar ena skitwiren ur" Då blev det att riva skiten en gång till. Klockan var tio i åtta och morsan ringde och sa att hamburgarna var färdiga, men jag gav mig faan på att det skulle vara klart innan jag åkte. 20.15 avgick VR6:an hem i ilfart, och handbromsen var fixad ICQ/ab

191

Men du har ju tur som har morsan iaf , vi andra får steka våra burgare själva vi...  ICQ/ad

You´ll never know...

192

Ja därför är man fortfarande ung så man slipper ICQ/ad

193

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/201103163971.jpg

Nu är laddrelät på plats och kopplat så långt jag kan koppla. En föregående talare sa att D- var en skruv på baksidan av generatorn. Vilken är det?

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110316398.jpg

Vy över den väldigt muntert färgsatta inredningen ICQ/ab

Nu har jag kommit så långt jag kan komma utan att dra in bilen till verkstan och göra det sista. Fast jo, listen till vindrutan var restad, jättekul. Kan inte dra in den till stan och ställa hemma så länge på grund av det Default/hmm Men imorrn blir det ny generator som ska passa lite bättre iallafall ICQ/ag

194

Usch, nu har det snöat rejält. Får börja med att skotta mig in i min vedbod imorrn, och har det blåst får jag sopa av golvet först.
Till min stora besvikelse hade jag inte fått någon list till vindrutan från norröver, vilket sinkar mig och bilen. Men hur som helst drar jag in den till stan så jag kan skruva på tisdag ändå, orkar inte vänta. Var förbi Mattias igår och fick lite tips och råd om hur jag ska göra med generatorn, så det blir att prova imorrn.

För övrigt får jag motstånd till pilarna snart, så nästa helg borde en "how to" komma upp ICQ/ab
Annars så börjar jag nog att skruva på Bullomobilen imorgon, ju mer jag tittar på mina BRMs som står hemma ju mer sugen blir jag att börja på den. Men det får ni läsa om i en annan projekttråd isåfall ICQ/ab

195

den där skruven kan det vara som skall gå till D-  ICQ/ab
http://i1197.photobucket.com/albums/aa429/ma-rkus/d1.jpg

196

Spännande, tackar! ICQ/ab

197

Här kommer bilder på dagens VW-bärgning in till stan:

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320423.jpg

Först ut ur garaget där jag har jobbat hela vintern.

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320424.jpg

Innan avfärd. Sänkt vänster bak men inte höger, och sne kofångare...

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320425.jpg

Hemma ICQ/ab

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320426.jpg

Fick möte med en Renaultjävel som inte saktade ner när vi kom, resultatet nerstänkt bil och förare..

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320427.jpg

Snett

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320428.jpg

Med rätt hjul, då jävlar blir det en killer ICQ/ag

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320429.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320430.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110320432.jpg

Och på tisdag blir det motorbyte och sänkning höger bak. Sweet! ICQ/ag

198

passa på att kapa ur svärden så du kan sänka mer ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

199

Michos Miche skrev:

Här kommer bilder på dagens VW-bärgning in till stan:


Fick möte med en Renaultjävel som inte saktade ner när vi kom, resultatet nerstänkt bil och förare..


Och på tisdag blir det motorbyte och sänkning höger bak. Sweet! ICQ/ag

Vad hände när du mötte renaulten?

trevliga bilder, nu blir man bra sugen på att åka till garaget

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

200

vw raggarn skrev:
Michos Miche skrev:

Här kommer bilder på dagens VW-bärgning in till stan:


Fick möte med en Renaultjävel som inte saktade ner när vi kom, resultatet nerstänkt bil och förare..


Och på tisdag blir det motorbyte och sänkning höger bak. Sweet! ICQ/ag

Vad hände när du mötte renaulten?

trevliga bilder, nu blir man bra sugen på att åka till garaget

han blev blöt Default/lol
ingen vindruta ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage