1

Var iväg och kollade på en Bubbla -62 för några veckor sedan men jag köpte aldrig bilen då jag blev väääldigt fundersam på en sak.
När vi ska iväg lägger jag i ettan kör i väg, är en liten motlut ut på vägen och det kommer ganska mycket bilar så får stå och balasera på dragläget lite (ibland varvar jag till lite).
När jag sedan kör iväg kommer jag upp i 20km/h då orkar bilen inge mer, lägger i tvåan och då orkar bilen upp till 40kmh, trean upp till 60kmh och fyran upp till 80kmh.
Det jag nu är fundersam över, bilen "tuggar inte" att den tycker det går tungt men det varvar inte heller ur. Man kommer upp i de hastigheterna som jag skrivit och sedan håller den liksom där på ganska "behagligt" varvläge.
Någon som har någon aning om vad detta skulle kunna vara? Enligt ägaren ska motorn vara original och ha gått drygt 9000mil.

Volkswagen Typ 1 - 1965

2

Hade samma fel ja men. Men ja bytte tändstift och justera tändningen. Efter de gick den fin fint.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

3

leguanen skrev:

Hade samma fel ja men. Men ja bytte tändstift och justera tändningen. Efter de gick den fin fint.

Låter ju lovande om det skulle vara det för det är ju relativt enkelt men framför allt inte farligt dyrt att åtgärda.

Volkswagen Typ 1 - 1965

4

Larschan skrev:
leguanen skrev:

Låter ju lovande om det skulle vara det för det är ju relativt enkelt men framför allt inte farligt dyrt att åtgärda.

Håller tummarna för att det är det som är felet då, för har gett ägaren ett bud nu och godtar han det så blir det väl att jag hämtar den.

Volkswagen Typ 1 - 1965

5

Ägaren tror att det är automatchoken som spökar, kan det vara det?

Volkswagen Typ 1 - 1965

6

Det är ju lätt att kolla. Ta av luftfiltret å kolla så chokespjället öppnar sig. Borde va öppet efter nån minut eller två efter kallstart.