1

Hej!

Provade att lufta bromsarna idag och jag tror att jag lyckade med att paja huvudbromscylindern. När jag bromsar så går pedalen i botten. Om jag bygger ett tryck så stannar pedalen i det höga läget. Men när jag släppt bromsen och väntar lite så går den i botten igen...

Köpa ny? Vad kostar en ny huvudbromscylindern till en 66a? Typ 1!

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

2

Det är inte så att du har backat på justeringsskruvarna så pass mycket att backarna inte går i trummorna? och när du får upp mer tryck så går hjulcylindrarna längre ut och inte förrens då tar det stopp.

3

Calle skrev:

Det är inte så att du har backat på justeringsskruvarna så pass mycket att backarna inte går i trummorna? och när du får upp mer tryck så går hjulcylindrarna längre ut och inte förrens då tar det stopp.

Du menar att jag skruvat åt fel håll i bromscylindrarna. Ja det kan det vara. Ska öppna upp och kolla imorgon! Är det en 26a som man har för att skruva bort bromstrumman?

4

Du behöver inte ta bort trummorna utan skruva på justeringen tills trumman är fastlåst knacka på den med hammare ev justera ut igen tills den är låst.
Skruva sedan justeringen tills trumman precis släpper och går fritt, då har du justerat bromsarna rätt:-D

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

5

Det är annars rätt vanligt att huvudbromsLinder går när man luften. En ny går väl på runt en femhunka eller så men prova att justera först.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Tack grabbar för tipsen! Jag hade tänkt att öppna för att kolla hur bromsarna mår. Men funkar inte det så är det en ny huvudcylinder för 339kr!

7

Vilket inte är så mycket när det gäller ens liv  Enkrets är ju rätt sårbart Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage