Det lät tråkigt...Hur illa blev det? Rikt eller frontbyte?
Det kostar att åka lågt 
Nej , det var inget kul även om det som sagt är en Hoodride... hur mycket skador blev det?
Den fick motorluckan tilltryckt och en rejäl buling i frontens högra hörn. Inte så lätt att rikta snyggt men det får duga som det blev, den var ju bulig i fronten förr, fast mest på vänstra sidan.
Motorluckan passar sämre nu men det är bara att köra på och acceptera läget.
Hade jag haft en fin, rak, blank buss så hade det varit värre. 
kanske blir ännu hårdare nu 
Aj aj aj... de va trist, hoppas den blev ännu råare nu då så det kom nåt positivt ut av det hela! 
"Fronten intryckt av en dragkrok", den känner jag igen...
Fast å andra sidan, bussarna ska ju användas och plåt går ju att massera...
Fast det börjar verkligen bli dags att ta itu med min buckla till nästa säsong...
Javisst ska bussarna användas och jag har ju redan riktat skadorna hjälpligt, men det var svårt att komma åt och göra det bra.
Det duger på en HoodRide! 
Här kändes det som om våren var på väg, men det gick över...

Du får allt hålla dig en stund till....... 
..sa skotertommy...
Ingen dåligt vinteruppställning Thomas! Nog för att lokalerna är lyxiga redan att meka i, men att ha en bil uppställd där är ju lite väl lyxigt! 
Ingen dåligt vinteruppställning Thomas! Nog för att lokalerna är lyxiga redan att meka i, men att ha en bil uppställd där är ju lite väl lyxigt!
Den skulle egentligen stått i kallförrådet men vi hade ett inbrott där med stöld och skadegörelse som gjorde att jag drog mig för att ställa den där.
Nu har det gått så lång tid att den lika gärna kan stå kvar till våren. Plats finnes. 
..sa skotertommy...

Du får allt hålla dig en stund till.......
Jag kan ju åka skoter men då måste jag akta mig för polisens helikoptrar... 
jag det är nog bäst för dig, och håll dig på leden gubbe..........

41 2011-03-03 19:18:23 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-03-03 19:19:04)
Hade besök av ovaltyp2 Mange från Skellefteå som övernattade på väg hem från jobb i Sthlm. Trevlig samvaro med några bira.
Han hade med sig en ny motorlucka och lite andra roliga tillbehör till HoodRiden, bl.a. en gravrostig askkopp som hade "originalfimparna" kvar inuti!
Tack Magnus! 

Här händer det inte mycket.
Ett studiebesök i Borlänge i dag piggar nog upp!

Det är såna här trådar som borde vara förbjudna, skapar för stort ha begär hos mig...
If it sounds good it is good!

De är ju dessa små besök som gör att man längtar Extra mycket till våren och sommaren nu!!
tänk om snön kunde börja smälta bort och de kunde bli lite varmare så att man kunde "ta tag" i garagebygge igen!
den fina Oval- 54 framför tillhör TommyW! Båda bilarna mycket lyckade byggen i äkta HoodRide stil! 
Välkommen Åter!

De är ju dessa små besök som gör att man längtar Extra mycket till våren och sommaren nu!!
tänk om snön kunde börja smälta bort och de kunde bli lite varmare så att man kunde "ta tag" i garagebygge igen!
den fina Oval- 54 framför tillhör TommyW! Båda bilarna mycket lyckade byggen i äkta HoodRide stil!
Välkommen Åter!
Det tackar vi för Martin! 
Tack även till Demian och "Borlängefolket" som var så trevliga när vi gästade dem i går! 
48 2011-03-13 17:44:22 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-03-13 17:52:10)
Det som skulle blivit en kort tur i solen med bussen idag blev till ett mindre kaos.
Jag åkte norrut efter 83:an och tyckte att bussen kändes riktigt bra. När jag vänt och åker tillbaka så börjar motorn hacka för att sedan lägga av helt.
Som tur var så hade jag nog med fart för att kunna komma av 83:an och in på en mindre avtagsväg.
Vad nu? Ja, det måste ju vara soppatorsk tänkte jag och ringer min svåger som bor i närheten. Han skulle komma med bensindunk.
Medan jag står där och tycker att det är lite pinibelt att ha fått soppatorsk så tutar det från storvägen och vem dyker då upp om inte m.helsing som var på tur med familjen. 
Eftersom hjälp var tillkallad redan så tog vi ett kort snack innan de drog vidare mot Bollnäs.
När svågern dyker upp med två dunkar och en tratt så kom nästa problem, alla som försökt fylla en buss med hjälp av en ganska stor tratt vet vad jag menar. Den lutar åt helt fel håll.
Svågern gav sig i väg efter en slang och jag tänkte vara duktig och fylla över bensin från jeepdunken till den mindre dunken för att det skulle vara lättare att fylla. Hmm, konstigt, tänkte jag när jag började fylla dunken, det luktar ju diesel och det var diesel.
Snabbt ringde jag svågern som fick leta upp en bensindunk och sedan trodde jag att allt var löst.
Men icke sa nicke, motorn startade till men lade av lika snabbt igen och sedan tände den inte ens något mer.
Vi bestämde oss för att bogsera den därifrån så den inte stod i vägen.
Ni gissar helt rätt, ingen av oss har någon bogserlina i fordonet så det blir till att åka i väg och leta lina.
Vi hittar ingen lina utan får ta ett gammalt rep i stället.
Vid bogseringen skulle vi passera en järnvägsövergång och naturligtvis så small repet av när jag och bussen var mitt på spåret.
Så kvickt som jag kom ut ur och knuffade bussen från spåret kan inte med ord beskrivas. 
Resten av resan tillbaka till verkstaden fick bussen åka på trailer.
Hoppas att er söndag också har varit bra!

fick du is i förgasaren/insuget... eller fungerar förvärmningen??
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jaså, det var inte så enkelt som du trodde.. Vad var det för fel då ?
Men det är ju roligt att det kan jävlas lite för dej också, du som normalt sett bara surfar på en räkmacka genom livet !