Är i färd med att genomföra ett byte från den 1600 motor som suttit i min 75:a till en 2,0l inspruts från en 79:a och skulle gärna få lite tips och råd från någon som genomfört detta byte. Vilka svårigheter bör jag räkna med att springa på?
Är det okej att behålla originalväxellådan, eller bör jag ta jobbet och istället sätta in den 091-låda jag fick med? (vilka svårigheter kan ett sånt byte ge? är överföringar desamma?)
Kommer motorplåtarna vara ett bekymmer? Fick med (förhoppningsvis alla) plåtar till 2,0an men passar de i mitt motorrum?
Generator fick jag inte med vilket ännu inte är löst (kan dock finnas en öppning). Startmotorn snurrar heller inte, men jag har heller inte hunnit prova de tips jag tacksamt fått på tidigare inlägg, hoppas på att kunna få liv i den med ny jordning.
Vad mer bör jag vara beredd på?
En ännu större fråga är ifall det finns nån därute som skulle kunna tänka sig att ta sig an uppgiften, alternativt hjälpa till i processen. Bussen befinner sig i Östersund.
Tacksam för alla tips o råd 
