26

På utsidan av remmen står länden och bredden. Jag har en rem som ska passa 1200, 1300 mfl som är märkt 850x10. Den jag har som det sår passar till de med växelströmmare står det 912x10 på. 

Risto skrev:

Jasså? Vad ska det stå att remen passar på då mer än typ 1? Så ja vet att jag kollar efter rätt :-) ska åka o kika lite på macken men om jag inte hittar någon så hör jag kanske av mig, tusen tack för erbjudandet!

Med vänlig hälsning, Kristofer

Ducati Monster 1200S

27

Ok, den som jag köpte stod det 965x10 på.. Så den är ju toklång :-) tack för infon!

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

28

Ja, den var lite väl lång.

Risto skrev:

Ok, den som jag köpte stod det 965x10 på.. Så den är ju toklång :-) tack för infon!

Ducati Monster 1200S

29

Dom hade inga på macken, ska kolla på ett ställe till i Fagersta imorgon, har dom inte där så köper jag gärna en rem av dig!

Tack sålänge!

30

Jag tycker muttermaskin är ett jättebra komplement. varför slita loss grejer när det finns maskiner? Som med alla maskiner så ska de användas med förstånd vilket många uppenbarligen saknar.

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

31

Du får en om du tar dig hit. Mina är som sagt nya, men gamla, så om det finns på macken är nog de att föredra.

Risto skrev:

Dom hade inga på macken, ska kolla på ett ställe till i Fagersta imorgon, har dom inte där så köper jag gärna en rem av dig!

Tack sålänge!

Ducati Monster 1200S

32

ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

33

anders bergh skrev:

Johan W skrev:

ICQ/ad

ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

Jag tror att remmen ska vara 900 lång.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

34

Vi hade fel båda två, men du var närmast. 905x9,5 ska den vara.

Svwerker skrev:
anders bergh skrev:

Johan W skrev:

ICQ/ad

ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

Jag tror att remmen ska vara 900 lång.

Ducati Monster 1200S

35

Så 905x9,5 ska det alltså vara? Så man köper rätt :-)

36

Japp, 905x9,5 är rätt.

Ducati Monster 1200S

37

Fick tag i en rem och har bytt nu. Köpte på en bildelsfirma här i stan och enligt hans uppgifter skulle den vara 900 längd. Och 10 bred...Så det var vad jag fick, verkar som den passade iaf :-) svårt att veta hur hårt man ska spänna den bara, men som jag fått förklarat förut verkar ju "lagom" vara bäst ;-) Tusen tack för alla tips! Tur att Boxerville finns!

Med vänlig hälsning, Kristofer