´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Udda VW-bilder
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 45 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Den där gröna coupén...jag har en släkting som har en sån.
Det är egentligen ingen vw alls, men den kanske passar här endå?
Denna såg jag i Japan för 6-7år sen.
Det sjukaste är att dom verkar ganska vanliga
Jag var i Japan ca 10timmar, fördelat på ett par olika städer och kanske två, tre av dom timmarna på gatorna. På den korta tiden såg jag nog 7-8st såna bussar 
Det här är en udda skapelse, en concept car framtagen av VWSA (Volkswagen SydAfrika) 4ptototyper av 'Project 1021' byggdes i 76/77 och skulle enligt VWSA bli arvtagaren till bubblan... joråsåatt... platta är bubbla och resten är plast... ser ut som en blandning av Geländerwagen och Niva.

Tror han handlat Plastic Padding på helfat
och nu är han "klar" http://www.youtube.com/watch?v=Ijb4sL4H2W4 
Jag tyckte det färdiga resultatet var lite ballt i all sin "ovanlighet". Men jag hade hellre kryssat runt i sjuttiotvåan som står i bakgrunden.

Helt klart udda
Kanske udda men det är början på VW-bussen.

Bakljusen sitter kanske lite högt?

Samma bil framifrån 
Va skum framhuv den har.....skulle nog behöva sänkta stötfångarfästen, eller så har han det men monterat dom upp coh ner 
Va skum framhuv den har.....skulle nog behöva sänkta stötfångarfästen, eller så har han det men monterat dom upp coh ner
Den är faceliftad 
den här skulle passa i min t-2 sammling

VW "Talon"1973, Ovanlig Matula kitcar på VW chassie
1973 VW Talon Airforce project car built in 1973 also known as Matula kit car .. this is the second time im listing this car because some 0 feedback idiot ruined the first auction , so if you have little or no feedback please do not bid until you have made contact with me !! This car was a class project in 1973 for the Airforce cadets it no longer runs but is in good solid condition ,it has some rust as seen in video and pics .I was informed that there were less than 15 of these made .

Coooool

Riktigt intressant! Har länge funderat om en sådan skapelse funnits och tänk att ha en sån, fast kanske med 1,6l eller varför inte 2,0 i en buss! Maxvarv 3300rpm! 
i 80 talets mitt fanns det två street turbo reacers som åkte värsting opel på gatan i huvudstaden,den ena killen byggde om en vw t-1a motor till disel med pegouet delar
Och den här är också en diesel prototyp. Men jag vet inget mer om den...
Ojojoj! Det där var en märklig kombination!
Fantasieggande är ordet jag söker!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 45 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Udda VW-bilder
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.