Hur löser man det med bromsservon om du puttar i en typ 1 motor med dubbla förgasare !?
Alltså slanganslutningen ....
Attitude is everything !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » 1915 vs bromsservo
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur löser man det med bromsservon om du puttar i en typ 1 motor med dubbla förgasare !?
Alltså slanganslutningen ....
elektrisk vakumpump kanske..
eller kör utan servo om det e en buss.. alla bussar har inte servo..
Borra och gänga i en anslutning i ett av insugen?
Varför är servot viktigt?
Om man någon gång kört en bil med bromsservo som ej fungerar så vet man varför...
Jo, men om man inte lider av kinesisk barnförlamning, så finns det väl kraft nog i benen ändå?
ofta är utväxlings fårhållander olika mellan bilar med eller uta servo..
på min baywindow finns inte servo och den fungerar jättebra utan. kan iofs vara en annan cylinder vet ej..
Men allt beror ju på hur man kör. Jag vill kunna köra min buss precis som jag kör min bruksbil.
Ska du hänga med i dagens trafikrytm och kör en del stadskörning med snabba inbromsningar, så blir det rätt stressande att inte ha bromsservo.
Borra och gänga i en anslutning i ett av insugen?
Man måste ta ut samma signal från alla cylindrar och ha backventiler mellan alla anslutningar så att luften inte pumpar mellan cylindrarna. En elektrisk känns smartast.
Måste man verkligen det? Ett servo ackumulerar vakuumkraften till bromsningen redan vid uppstart av motorn. Den totala mängden som servot stjäl borde knappast påverka gången på motorn om man nu inte sitter och pumpar på bromsen. Ingen som har sådant idag och kan uttala sig?
På min buss har jag en nippel i ena insuget till min Weber. Där har vi bara vacuum från två cylindrar men jag har aldrig lidit av det. Fungerar bra gör det.
Jag vet bilar som gått orent efter inbromsning och det har avhjälpts med backventiler.
En tanke var att sätta en nippel i ett av filter locken ! Kan det räcka tro ???
om filtren e helt igensatta så.. 
om filtren e helt igensatta så..
Ha ha helt rätt
Va rätt sliten igår tror jag 
michaelth skrev:om filtren e helt igensatta så..
Ha ha helt rätt
Va rätt sliten igår tror jag
Eller rätt full

Don't drink and write!
Sondis skrev:michaelth skrev:om filtren e helt igensatta så..
na
Ha ha helt rättVa rätt sliten igår tror jag
Eller rätt full
![]()
Inte full igår inte va i verkstan till sena timmen .... 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » 1915 vs bromsservo
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.