Hej! Tänkte bara kolla med er som kan det med att värdesätta bubblor
Hur mycket kan min bil vara värd, okej jag vet att ni inte har nån koll på vad som har blivit bytt o gjord med den men på ett ungefär? Kolla på projekt sidan på vw 1200 -61, eller garaget.org o sök på joni1988.
Tackar:-)
Ingen som har nån aning?:-)
10-12000
ser ju rostfri ut så kanske 15 trots massa junk som sitter på.
Buss -60
ser ju rostfri ut så kanske 15 trots massa junk som sitter på.
x2
Bara att ta bort dom där anskrämliga grejjerna på huven och hoppas dom inte gjort några märken samt byta bakljus till rätt sort ökar nog värdet. Sen är det ju ett plus i kanten att måla taket till rätt färg och bort med ögonlock och allt krimskrams i kupen.
Så ni menar att bilvärdet e bara 5000 med tanke på att däcken o fälgarna har kostat runt 7000kr?????? Då kan ni nog inte värdera så bra
Ett alternativ är att sälja fälgarn separat.
Som alltid är det väl svårare med "stylade" bilar... Den som gillar stuket vill kanske betala mer, men för den som inte vill ha de tillbehören så är det istället så att det kostar att "återställa". Troligen är det bättre sälja bilen utan fälgar och däck osv. Tyvärr (eller bra för alla som vill köpa nytt) så verkar alufälgar blivit väldigt billigt på sistone.
Jag tror nog att du får mer än 12.000 för bilen, men kanske (troligen) inte 25.000. Om det varit en oval i samma skick så hade det nog varit 25.000+. Ut med den på annons och har du tid att vänta eller inte är ivrig bli av med den är det väl bara att sätta ett "eget" pris och inte släppa den under det. Måste du bli av med den så är det väl tyvärr bara acceptera det pris nån vill betala.
Är det värdet på bilen "för dig själv" eller ev försäkring, ja, då kan du väl mera räkna vad en 61 i samma skick ska kosta 10-20.000 och sen lägga på de tillbehör och extras du har. Men det är ju inte vad du får för den utan vad du kommer få lägga ut för att få en likvärdig bil...
Själv tror/tycker jag att 58-59 är underskattade, och att 60-64 även de är underskattade. Priserna på dessa kommer nog gå upp, frågan är när... Just nu är det nog svårt att sälja "allt"... Så jag tycker du ska behålla bilen om du har möjlighet...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Jag kan behålla bilen men suget efter något annat börjar bli för stort
Så ni menar att bilvärdet e bara 5000 med tanke på att däcken o fälgarna har kostat runt 7000kr?????? Då kan ni nog inte värdera så bra
Ok. Tänkte inte skriva nått. Fälgarna och däcken kostade 7000:- att köpa. Så fort du satt dom på bilen är dom värd lite mer än hälften... Kanske 4000-4500:- .
Bilen i sig som ser ut att vara en -62:a inte en -61:a skulle jag säga med originalfälgar är värd mellan 10-15000:- och med dom fälgarna, ca 12-17000:- beroende vem som vill köpa. Ett enkelt sätt att få upp värdet är att fixa till motorluckan och att ta bort allt lull lull... Så kanske värdet kommer
upp i 15-19000:-
kompressorn på bild kan jag köpa om du vill sälja?
Ja, de kan du få göra:-)
pm:a vad du vill ha. 
Har du ledsnat på vw och vill ha nåt snabbt japanskt plast eller ska du bara byta folkvagn?
Nej, aldrig nån japanare:-D det blir svenskt:-)
Jag är intresserad av dina gamla breddade bakfälgar om de finns kvar
Skicka PM med pris i så fall.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Säljer fälgarna med bilen
Nej, aldrig nån japanare:-D det blir svenskt:-)
Volvo 740 eller koenigsegg?
Inget av dom alternativen:-)saab
Har nu bestämd att jag behåller bubblan:-)
Bra där. Svårt att motivera ett byte till Saab