1

Går det inte längre att beställa de mindre regskyltarna?

2

Joo det ska gå. Far min gjorde det till sin Opel -35:a för bara en månad sedan.

3 Senaste redigerad av alpinebubblan (2012-06-26 16:20:13)

Beställ en skylt bak (liten) vänta ett tag och beställ en till bak (som du sätter fram) ICQ/ab
Om man nu inte har både fram och bak..

4

Det går inte att beställa bara sådär som det gjorde när de kom. Nu måste din bil vara godkänd med liten skyllt för att det ska gå och att få det godkänt är inte självklart. Det måste vara platsbrist eller liknande. Typ1 ska ha den lilla bak då den förr hade den tvåradiga. Slå in ditt regnummer på transportstyrelelsens hemsida så står det vilka skyltar de tycker att ditt fordon ska ha.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Hört många köpt dubletter av bakre, om man nu ha liten bak.
Sätter ena fram och ena bak.
Vet om en som besikta utan att dom sa något, tror inte polisen bry sig så mycket heller, då många åker med sån skylt fram och haft så lääänge.
Sen om polisen klaga så säger man att man inte visste om det och åker och sätter fast gamla igen  ICQ/af

6

Jag loggade in på min sida på Transportstyrelsen men kunde inte välja "liten skylt bak" som förr i tiden. Får väl kanske skriva dit och be om nåd.

7

när jag beställde små skyltar till ghiorna, så skrev jag att det inte fans plats för en lång ibak, då ville dom ha en bild, då tog jag ghians regnr och höll upp den mot bussens baklucka och zoomade in så man bara såg skylten och att den inte fick plats....gick jättebra  ICQ/ag

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

8

stefan g skrev:

Jag loggade in på min sida på Transportstyrelsen men kunde inte välja "liten skylt bak" som förr i tiden. Får väl kanske skriva dit och be om nåd.

Är det en Typ1 vi pratar om?

På min står det under fordonsuppgifter: Skyltformat fram: ENRADIG    Skyltformat bak: LITEN

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Jep. Det är en typ 1 årsmodell 52. Knas. Måste skrapa med foten och be Transporstyrelsen om lov att få en liten.

10

Logga in igen, kryssa i skylt bak, utan EU-symbol och klicka på nästa. Där står att du kommer att få en liten skylt bak.

11

Sen ett par dagar senare beställer du en till skylt bak som du kan ha fram ICQ/ab

12

alpinebubblan skrev:

Sen ett par dagar senare beställer du en till skylt bak som du kan ha fram ICQ/ab

Sen åker du fast och får böter + ombesiktning...
Då är det inte lika kul längre.
Gissa hur jag vet ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

13

lasslo skrev:
alpinebubblan skrev:

Gissa hur jag vet ICQ/ad

Visst är det skönt att veta att polisen har rätt prioriteringar? Barnfamiljer som åker runt med en hel cykelkällare på kroken och döljer både skylt och bakljus är ett hyggligt mycket större problem. Nä fan sätt dit de åker med en liten skylt, de är så jävla kriminella.  Default/hmm

Ali G

14

P. Jag har klickat mig vidare men får bekräftelse på 1 ENRADIG bakskylt, inte liten. Men, men ... jag har ställt en fråga till deras kundservice om varför jag är utmobbad på det här sättet. Får se om jag får något svar.

15

Svwerker skrev:
lasslo skrev:
alpinebubblan skrev:

Gissa hur jag vet ICQ/ad

Visst är det skönt att veta att polisen har rätt prioriteringar? Barnfamiljer som åker runt med en hel cykelkällare på kroken och döljer både skylt och bakljus är ett hyggligt mycket större problem. Nä fan sätt dit de åker med en liten skylt, de är så jävla kriminella.  Default/hmm

Beror nog mest på att polisen var avundsjuk på ditt åk. Har passerat flygandfe bes utan problem med små skyltar.

Däremot var det kul på följande sätt sist dom stoppade mig...körde buggy...
Polisen: Du har ju inga bälten!!!
Jag: näe ?!?
P: och röda bakblinkers!
J: ja?
P: va fan, du har ju vita blinkers fram
J: ja?

han började skriva o skriva o skriva och sedan upplyste jag honom att det var en -67:a ICQ/ag

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

16

Som sagt, vet några som åker med liten skylt fram och inte blivit tagen, till och med en som besiktat med liten skylt fram och besiktningsmannen sket i det.

Om polisen stoppar en så är det bara säga man far hem och byter och drar till med att man inte visste man inte fick ha liten fram... eller dylikt.

Sen tror jag det spelar roll var man bor med..

17

Jag har besiktigat två gånger med liten skylt både fram och bak. Dessutom har jag en polis i släkten som sett bilen med lilla skylten monterad. Ingen har sagt något.

18

stefan g skrev:

P. Jag har klickat mig vidare men får bekräftelse på 1 ENRADIG bakskylt, inte liten. Men, men ... jag har ställt en fråga till deras kundservice om varför jag är utmobbad på det här sättet. Får se om jag får något svar.

Troligtvis är bilen felkodad i bilregistret, med lite flyt får du dem att ändra det så att du får liten skylt både bak och fram.

19

Jag tror faktiskt inte besiktningen bryr sig om skyltarna, frågan är om man ens måste ha skyltar monterade.
Polisen kan ju däremot vara av en annan åsikt. ICQ/ae

Förresten har inte jag blivit stoppad med min lilla skylt fram, men det betyder ju inte att man får köra så.

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

20

Goggleman skrev:

Jag tror faktiskt inte besiktningen bryr sig om skyltarna, frågan är om man ens måste ha skyltar monterade.

Besiktningsgubbarna blir väldigt griniga om  man inte har någon nummerplåt på besen. De har även varit griniga om bilen har haft tillfällig nummerplåt (som polisen utfärdat).

21

Har kört med små skyltar i 4 år utan problem. Har blivit stoppad många gånger utan problem:)

22

Bara för att det e olagligt e det inte sagt att man åker dit. ICQ/ad men man kan...
Ungefär som man får inte köra för fort. ..... Man gör det och ibland går det bra. ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

23 Senaste redigerad av alpinebubblan (2012-06-28 08:51:52)

Som jag sa tidigare, jag tror det beror på var man bor.. exempelvis hur stort det är, hur mycket poliser det finns, om dom är gnälliga/petiga och så just där man bor etc.

Sen spela det nog roll var man besikta också. (vissa är mer petiga än andra)

Sen tycker jag många har en tendens att låta negativa bara för att man har en olaglig liten skylt fram, jag menar, om man ska se det så så ska man ju inte göra något olagligt alls, som michaelth säger, många kör för fort och inte tror jag att alla följer alla lagar från A-Ö.

Jag tror dom inte bry sig så mycket om den där skylten. Vissa har besikta och det har gått bra, vissa har haft den på flera år (som Johannes) och det har gått bra..

24

Jag var ute på villovägar för många år sedan och ägde en Mustang -65. Den hade skyltar fram och bak i USA-format som man kunde köpa från nån firma då. Det kanske man kan ännu? Hur som helst så frågade jag besiktningsmannen, som var känd för att vara en petig typ, vad han ansåg om mina skyltar. "de skall vara tydliga och lättlästa och de är de ju". Sen sa han precis som många sagt i tråden att polisen kan ha en helt annan åsikt. Men jag blev aldrig stoppad av polisen för dem men däremot på bruksbilen som hade de där plastskyltarna som man tvättade bort det vita på om man körde högtryckstvätt som fanns under en tid. Fast den skylten var nästan helt svart så den var väl inte så tydlig och lättläst.

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

25

skylten ska komma från transportstyrelsen och sitta väl synligt (inte bakom rutan ) i övrigt så bryr sig inte bilprovningen. Det blir i så fall på vägen man ska va orolig...

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar