Bra jobbat Nisse !
Grattis 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Kollade in bussen på BR och måste säga att det måste jobbats hårt. Ropade på Nisse lördagskvällen men han hörde nog inte.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
bra kämpat, en av dom fränaste på bug run!
Tack!
Här är en halvkass bild till:

treeevligt något att se fram mot.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Grymt!!! Sjukt bra pepp bilder! Taggar en ju att skynda på som f#n att få klart bussen 
'If you're gonna do something, do it well and leave something witchy' - Charlie Manson
Bra jobbat Nisse!
Ser jävligt fet ut!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
F-n va bra det blev! Extra kul med lyx åxå 
sykt bra, ønsker meg slike felger jeg, lyst til og bytte mot mine?
Uploaded with ImageShack.us
Tack, och nej tack. 
Det finns bara en sorts fälgar som är rätt i min VW-värld!

he he okey den forstår jeg.
Trevligt att se bussen live. Tog mig en närmare koll senare. Riktigt coolt åk!
(Var jag som uppehöll dig och grabben vid dasset) 
239 2012-06-26 10:21:02 Senaste redigerad av Nisse (2012-06-26 10:25:01)
Vad händer här då?
Inte mycket.
Tog ett välbehövligt break från bussen efter BugRun.
Det visade sig att det blev lite väl lågt när jag kört en bit och allt "satt sig".
Vid minsta gupp tar däcken i innerskärmarna fram och bärarmarna tar i balken bak...
Sänksatserna står i nästan högsta läget, och det är svårt att höja dem mer eftersom kulbultarna liksom bottnar åt "fel" håll när man har de här uppochnervända sänkspindlarna...
Den övre sänkningssats-bulten hamnar dessutom farligt nära växelföraren om jag höjer mer...
Nu har jag iaf. beställt coilovers både fram och bak, och hoppas att detta ska göra att bussen blir lite styvare och inte gungar så förfärligt längre...
Det ÄR trots allt trevligare om det går att åka med bussen utan att man behöver vara livrädd för minsta ojämnhet i vägen... 
Den blev ju riktigt schysst!!
Om du har problem med att kulbultarna bottnar åt fel håll då du ska höja, så borde det gå att ta loss spindeln från en kulbult helt och hållet. Den övre borde ju vara bäst för dig som har uppochner vända kulbultar. Efter det är det ju inga problem att justera upp sänksatsen till högsta läget. Och sedan är det ju inga problem att få i kulbulten. Det är ju bara att sätta en pallbock under den nedre bärarmen och låta bussens tyngd trycka ihop kulbultarna igen.
Jo, det är precis så jag gjort.
Men det blev visst lite för lågt ändå.
Får väl ta och göra om hela proceduren om det kniper...
Men bulten till den övre sänksatsen tar som sagt i växelföraren.
Får väl ta och fiffla med böjen på den också då när jag ändå håller på...
Sagt och gjort!
Lossade spindlarna ikväll och tvingade sänksatserna att höja en smula till.
Fick dessutom massera växelföraren lite, och det verkar som det blev bra!

Lite högre, lite mesigare, men mycket snällare att köra... 
så utrolig bra.... smooth!! www.sccevent.com ??
Blev ju riktigt skön ju hur är den att åka i är den mycket stötig när den är sänkt med sänksatser?
Jag har ju sänksatser OCH droppspindlar.
Så stötig = stum i fjädringen är den inte.
Däremot stötig = framvagnen stöter i marken och däcken stöter i hjulhus, finns det gott om! 
Nu har jag ju dock höjt sänksatserna nästan max, så det skrapar inte i alls mycket längre.
Kör man med bara sänksatser kan jag tro att det blir betydligt stummare och stötigt på det viset.
Sänker man mycket utan droppspindlar kan ju kulbultarna bottna också. Det är inge bra...
Frän och snygga fälgar
Blir det vänerträffen nåt i år?
Åkte upp på torget här i Kumla igårkväll, för det var "Nostalgiafton" med bilutställning.
Fick då höra ett skönt utlåtande av en dam i 60-70 års åldern.
Hon kommenterade min buss såhär;
-"Den där var RIKTIGT ful."
Jag tar det som en komplimang!

Haha det klart det var en komplimang 
250 2012-07-06 16:55:09 Senaste redigerad av Nisse (2012-07-06 16:56:29)

Så har man haft premiär på riktig camping!
Jag och barnen prov-campade på närliggande Tisarstrands camping.
Det var ju as-najs!
Efter att ha kommit tillbaka idag har jag så börjat fila på en del idéer jag fick vid campandet.
Bland annat har jag fixat en säng för den minsta i familjen i framsätet.
Det var nämligen ganska trångt att ligga där bak allihop.
Åsså har jag monterat bort mellanväggen, så man kan smita ut via framdörrarna. (Om inte den nya sängen är där förståss)
Det är ganska svårt att smyga ut genom skjutdörren när man ska ut å pinka mitt i natten, märkte vi...
Erfarenheter som ger idéer helt enkelt!
-KUL!