Hej
Skulle behöva få tag i en D-motor(eller kanske om jag kunde få låna en till en reg.besiktning framöver).
Jag söker gärna en D-motor (en 1200 motor, på 25 kw) i första hand med anledning av att min bubbla har ett föreläggande från förra besiktningen för 10-12 år sedan, då förre ägaren var på besiktningen. Förre ägaren hade lyckats besikta denna bubbla alla år han ägde den utom det året jag köpte den. När besiktningsmannen lyfte på motorlyckan och såg de trevliga webrarna
då blev han inte glad
. Förre ägaren drog därifrån, för han ville inte regga om bubblan(det hade ändå inte gått med den motorn då karossen är bytt, andra regler gäller då). Men besiktningskillen var av "nitisk-sort" så han skrev in i bilens papper att den måste infinna sig för fullständig reg. besiktning(ett föreläggande).
Jag behöver därför få tag i en motor till min bubbla som har en bottenplatta från -62(karossen är från -57
).
Jag tror att jag ska ha en F-motor, på 29 kw, liggandes. Men på en reg. besiktning är de extra hårda och det är nog ganska kört att besikta med den. Hade bubblan inte haft ett föreläggande så hade jag haft F-motorn som en besiktningsmotor (vilket jag ska ha sen när jag lyckats få igenom den igen
).
Har du ingen motor till salu får du gärna skriva om du har tips och idéer hur jag kan göra för att få in denna bubbla igen.
Jag kan nog även byta med en H-motor(skaffade en AB-motor till buggyn)
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )
?