1

Tänkte skriva en recension men filmen var så rutten att jag skiter i det. Se den inte. Köp den inte. Ladda inte ens ner eländet illegalt.

Dock, gillar du illogiskt handlande, lösa trådar och tycker LOST är skitbra - då passar detta dig som handsken.

Betyg 1-5 = 1

2

Filmer med Jack Black brukar funka för folk som har svårt för filmer som är lite "ilogiska".

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

3

Jag kopplar inte riktigt din koppling.

4

Vi såg den i helgen...i 3D. Tyckte det var en bra SF-histioria -Ridley Scott levererar!

5

Trots det fantastiska logiska luckorna, helt malplacerade scenerna och det faktum att "forskarna" var totalt hjärndöd kanonmat?

"Åh, gör står jag omgiven av aliens som dött på mystiskt vis och här kommer en ny konstig kobraliknande aliens som jag genast vill pilla på eftersom jag är speciellt utvalda forskarr för denna megabiljondollarsatsning i rymden för att finna mänsklighetens vagga"

Bom!!! Död.

Skitfilm och Scott ska nog sluta nu och Lindelof eller vad manusförfattaren heter borde återgå till sketna tv-serier...

6

Min koppling var väl snarare en pik att folk som har lite för svårt för att förstå "illogik" eller inte kan förstå att på film kan det få skena ur lite, kanske skulle rikta blicken mot enklare filmer såsom komedier med Jack Black.
Men det förstod du säkert.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

7

Trots det fantastiska logiska luckorna, helt malplacerade scenerna och det faktum att "forskarna" var totalt hjärndöd kanonmat?

"Åh, gör står jag omgiven av aliens som dött på mystiskt vis och här kommer en ny konstig kobraliknande aliens som jag genast vill pilla på eftersom jag är speciellt utvalda forskarr för denna megabiljondollarsatsning i rymden för att finna mänsklighetens vagga"

Bom!!! Död.

Skitfilm och Scott ska nog sluta nu och Lindelof eller vad manusförfattaren heter borde återgå till sketna tv-serier...

8

den sög inte men jag vart lite besviken eft all hype.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

9

JPWikell skrev:

Har inte sett den, men att anmärke på stav- eller grammatiska fel Oberoende på om de har med direktöversättningar eller annat att göra hör väl hemma mer i andra forum. Typ familjeliv eller flashback, wouldnt you say? Anyhoot, var den dålig för att man bör förvänta sig mer av R. Scott eller mer av hollywood? För hollywood har tappat all cred i a f?

Trodde detta var babbel / offtopic?

10

"An error was encountered"

Got dammit!  ICQ/ad

11

Cucharacha skrev:

Trodde detta var babbel / offtopic?

Min kommentar var långt ifrån riktad till dig, snarare tvärtom. men nu struntar vi i det. Back to topic.
Den måste väl vara bättre än alla dessa Predator vs. Aliens-filmer som trycktes ut i parti och minut?

Graffitibussen: Fejkad 13-fönsters lyxbuss med luftfjädring - http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=727

12

Kommer ihåg när en filmintresserad vän och jag hyrde "Blade runner" (av Ridley Scott) precis när den släppts som hyr-video, vi hade den med ut till en väns lördagskväll(mys?) men efteråt sade han; "va vadehär för skit" !  (den brukade få "5" i betyg...-)

Så det där att skita i se en film....? -Har inte läst något betyg i o f, men en "3" iallafall, mest för att han kör på i gamla fotspår (flirtar med gamla filmer..?).