1

Har en liten undran, har en -59a typ 1 med originalväxellåda gissar jag, dvs osynkad etta.
Det jag undrar är om växellägena verkligen ska vara som dom är för mig.

Det är en Empi Trigger-spak monterad förresten. Grejen är den att ettan och tvåan är inte längst till vänster. De är snarare där trean och fyran ska vara, dvs lite mer i mitten. Ska det verkligen vara så, ska inte ettan och tvåan vara helt åt vänster och sedan uppåt/neråt? Eller åtminstone ettan, backen är ju iofs neråt vänster? Tycker det inte känns naturligt, vet aldrig riktigt om det är ettan eller trean man får i pga ganska glapp spak.

2

får du i 3an och 4an då?
Original spak i min 59a men där är 1an och 2an längst till vänster.

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

3

Jadå det får jag. Det jag reagerat över är att spaken är lutad rätt mycket åt höger i friläge, den står alltså inte rakt upp. Trean och fyran känns "rätt", längst åt höger.

Jag kan ju dra spaken längst åt vänster, men det finns inga lägen där, utan jag måste dra tillbaka spaken mer åt mitten för att hitta ettan och tvåan. Men då är det alltså nåt knas med spaken då antar jag.

4

Hej !

Min var också knepig när jag hade den i min 55:a

så jag byte till n annan spak.

Kan det vara fel på spaken så att den inte lirar som den ska i 50-talare?

|o\ /o|  _(o\!/o)_  Stolt medlem av Das Auspuff   _(o\!/o)_  |o\ /o|

5

Jag var ute och åkte i grabbens 66:a när spaken lossnade i plattan(skruven framför och bakom spaken)Då fick jag ett liknande fenomen, plus att alla växlar inte funkade hela tiden. Det var lite mixtrande att få spaken rak igen och så att alla växlar funkade.