michaelth skrev:Så man kan säga hela luft arret hamnar över golvet? Eller har jag fattat fel..
Och höjning bara på ena paketet..blir det inte stor belastning på fjädepaketet.. Dvs det undre i ena läget och det övre i andra? Eller fattar jag fel nu??
Rätta mig om jag har fel nu franke, men jag antar att du inte ska köra med undre låsningen under justering av bälgarna?
Varför jag påpekar är att jag har erfarenhet av välpumpade bälgar och det "opåverkade" bladet låst i "sänkt" läge.
Blev inte bra, minst sagt. Har du någonsin åkt med en bil som vill fjädra uppåt på ett sätt och neråt på ett annat? Riktigt bisarr (och farlig) känsla vill jag lova 
Vad det gäller belastningen kan jag inte svara hur det blir på lång tid, men min första bay byggde vi "foksy"-sänkning:

En smått bisarr konstruktion som bara monterades på det övre röret. den höll i alla fall under den tiden jag ägde bussen och mig veteligen fortfarande?
Så visst booorde det hålla med mer belastning på ena, booorde 
Jag har bara påverkan på de undre bladen på min vagn, aldrig de övre. Ens vid färd. Men jag har ju två bägar å andra sidan, precis som din förra vagn.
Kom ihåg att det kommer att kännas infernaliskt mycket långsammare med mer slagläng på torsionen, jag är vansinnig på min slöa vagn redan. Jag tycker att du ska montera en kolv direkt mot övre justeringen i vilken du apterar en sprängladdning så fort du ska höja. Jag kan fråga mina kollegor på Ringhals om vi kan låna 
Eller inte...
Graffitibussen: Fejkad 13-fönsters lyxbuss med luftfjädring -
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=727