Då är det väl dags att jag presenterar mig.
Jag är född 1977 och heter Demian. Jag har nyligen flyttat till Borlänge från Gävle, där jag bor med min Sambo och snart 2 år gammal son.
Jag jobbar som resemontör inom industrin och där är det mest jobb på somrarna, så det blir nästan alltid ca 4 månader lediga vintrar. Och det är ett måste för min del. Annars skulle jag nog aldrig få ut nått.
Jag är i princip infödd i bussträsket. Jag började mitt liv i en 68-70 baypanel, som sedan byttes ut mot en 79 panel och sedan hade vi en 72:a dubbelhytt som krockades då jag var i tioårs åldern.
Här posar jag i baypanelen någonstans i södra Frankrike 1978
Då jag var 17 år gammal skulle jag köpa min första bil. Jag valde mellan en splitbuss och en Volvo P1800. Tyvärr köpte jag en P1800 och jag fastnade länge i det träsket, fast då jag var 19 köpte jag en -56 Ghia och en -69 bubbla, som det aldrig blev nått med. Jag upptäckte Ghian 13år senare bakom ett uthus hos Gustaf.
Jag har väl ägt runt ett 25-tal Vw:s under åren och har kvar ett 10-tal.
Jag äger den stora ladan till höger och den lilla till vänster, så det finns gott om plats för objekt.
Bilar som jag måste äga innan jag dör, är en Porsche Pre-A (blir kanske tvungen att nöja mig med en A) och en Citroen padda.
Så har du en Pre A eller A Porsche, så är det bara att höra av sig. Jag har ju en del bussar som delbetalning. Barndoorlyxen blir dock svår att byta bort...
Måste avsluta med att jag är en riktig originalnisse. Bilarna ska inte ens vara omlackade.
Dock är motor och hjulaxlar två stora undantag i originaljakten