Ikväll fick jag stopp under körning. Kom inte fram soppa. Efter en massa bök och hälften av alla VW ägare i stan kommit till undsättning kom vi fram till att bensinfilterna nog är igentäppta. Den går nämligen om man häller soppa rakt i fuggen. Pumpen pumpar och tändstiften blixtrar... Bytte tom soppapump, hade en extra med mig. Men nej. Antagligen stopp i ett av filterna. Imorgon byte. Alltid är det något. 4 timmar vid vägkanten. Inte så roligt...
Cucharacha skrev:Lagat startmotorn och bytt olja igen.
Härlig verkstad!
Jo, det är ungefär såhär de flesta små verkstäder ser ut i Mexiko. Ett hål i väggen och en "maestro" som fixar allt. Från Folkor till marsrovers....
Mexican style!
Vet inte om jag skrev det, men nu har jag trepunktsbälten installerade. Man måste ju ha en lite speciell adapter för rullbälten i Folkan. Efter lite letande på skrotar fann jag en. Och efter ännu mer prutande fick jag köpa bitarna för rätt pris och fick även tillåtelse att knycka alla säkerhetsbältesbultar jag fann i en skrotad Folkis. Oralé!
Känns bra mycket bättre att köra nu.
Kalla att stötstången till pumpen går lätt, den kan ibland fastna/går trögt, speciellt om den går varm.
Om din mekaniker inte fattar att man inte kan kyla med varm luft kanske du ska byta. 
Ali G
Soppafiltret längst fram var fullt av typ asfalt!!
Stora slaggiga svarta flagor kom ut.
Efter bytet av soppafilterna så formligen flög soppan hela vägen till pumpen. Det var ett jävla skitjobb och mycket soppastink!!
Brände mig på ena ärmen av soppan med. Inte så hälsosamt...
Nästa vecka ska jag byta soppaledningarna. Slangarna är inte flexibla alls längre. Nästan som plaströr... Så jag har mer soppaslask att se fram emot...
Nästa gång ska jag tömma tanken och inte "fulmeka" som igår.
Ska skaffa en soppapump extra med, den beggade jag hade var helt slut. Inget membran kvar alls där. Fritt blås.
Oj, längesen jag skrev här. Nåja, allt det tidigare är fixat nu. Vi klarade oss tillbaka till Vallarta utan större problem. En punka på ett bakdäck, samt en kabelbrand som undveks med nöd och näppe. Idiotisk larminstallation med kablar liggande på bagagerumsgolvet + tunga väskor ovanpå gnuggade hål i kabeln och kortslutning uppstod. Som tur var så hade vi ingen stereo i bilen och kände ganska omgående den mysiga lukten av smältande kablar. Ut snabbt som attan och ryckte ut väskor och kablar. Efter lite eltejpande så var vi på g igen. Köpte nytt däck dagen efter.
För någon dag sedan byttes gaswire efter den gått av 200 meter hemifrån. Lite flyt. Kunde rulla hem på tomgången.
Hade en ny gaswire i mitt "emergency kit" så det byttes direkt. I samma veva bytte jag kopplingswire. Men, den passade inte riktigt. Misstänker att någon del av länkaget/justerskruv eller liknande fattas för antingen är pedalen lös eller så slirar kopplingen. Ska göra nån egen distans när den kommer hem från plåtverkstan. Fann två hål i bakre hjulhusen som fyllde på med vatten när man är ute o kör. Ett gigantiskt hål och ett "lagom" stort.
Varning för äckliga rostbilder:

Får hem bilen om ett par timmar. Efter det blir det rost/slitskyddsapplikation meddelst detta på underrede skärmkanter:
http://liners.rhinolinings.com/en/products/hardline
Bring it on!! 
31 2012-08-22 01:19:40 Senaste redigerad av Cucharacha (2012-08-22 01:27:45)
Gatorna just nu tidig kväll 21 augusti... 

50mm på mindre än 4 timmar. Det regnar fortfarande kraftigt.
*uppdatering* Det slutade regna och totalsumman blev 80mm på nästan exakt 4 timmar!