Hejsan alla buss ägare. Dags att bygga caming inredning i 66 bussen. Undrar vad för matrial som användes på den tiden.
Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Vad för trä matrial användes när de byggdes inredning på 60 talet?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hejsan alla buss ägare. Dags att bygga caming inredning i 66 bussen. Undrar vad för matrial som användes på den tiden.
Tunn Plywood. på granribbor.. i exlusiva lägen med Mahogany faner på ytan eller kanske ek.
var nog beroende på tillverkare.. sidopaneler i "masonite" med galon (använd oljehärdad då den håller bättre.)
Teak plywood. Bättre o snyggare finns inte. Material hittar du hos båtsnickare.
Eller köp TobiasJ teak inredning för 1.500:- fabrikstillverkad i Danmark på 70-talet av firma POBA i Köpenhamn.
Tack för svaren. Tobias inredning finns han här på forumet? Finns de bilder på inredningen?
Tack för svaren. Tobias inredning finns han här på forumet? Finns de bilder på inredningen?
JAA! kanske jag slipper o böka upp den på magasinet igen...
Denna bild finns nu, ligger bakom/framför den sunkiga dubbelhytten...
maila mej: [email protected] så kan jag leta fram mer bilder
så här ser en poba inredning ut när den är monterad:
http://www.vwtyp1.com/forum/viewtopic.p … =splitbuss
Tilläggas bör att TobiasJ:s inredning härstammar från en -78:a buss, så viss modifiering krävs. Men jämfört att bygga en helt ny, så är det en fis i rymden i sammanhanget.
Själv hittade jag min POBA i en T3a, o den fick smalnas av ca 20 cm för att passa in i en av mina gamla splittbussar. Men sen det blev jädrigt fint också.
Min gamla inredning sitter numera i en -65:a lyx i Kristianstad.

Men Vaffan! Precis en sådan står jag och sågar i...trodde det var hemmapul½!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Vad för trä matrial användes när de byggdes inredning på 60 talet?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.